Dag 5: 31 december 2016: markt en Phare project

31 december 2016 - Siem Reap, Cambodja

De laatste dag van het jaar: wat doe je dan? Wij slapen eens goed uit en worden daarna opnieuw door onze gastheren verwend met een overheerlijk ontbijt.  Marleen is haar leesbrilletje verloren, dus vragen wij advies waar wij een nieuwe kunnen kopen. We worden naar de centrale markt doorverwezen, waar een optieker een kraampje heeft. Hup naar daar.  Zowel Marleen en Krista kopen er twee brillen voor een spotprijsje.  In België kosten deze minsten 20x zoveel.  Zeker voor de bril met bijzicht. Deze wordt door de optieker zelf gemaakt.  Blij met onze brillen, zetten we onze wandeling langs het water in.  Op de middag lunchen we in een hyp restaurantje en bezoeken later nog een plaatselijke tempel.  We slaan wat koeken en drank in voor morgen bij de supermarkt. Morgen verlaten we nl. Siem Reap en hebben dan een lange trip met de boot voor de boeg.

We kijken uit naar onze avondactiviteit. Vanavond staat in het teken van een sociaal project  Phare.  Dit project tracht te voorkomen dat kindjes van de meest arme families  op straat belanden, geven hun een artistieke en circusopleiding. We eten daar en genieten van een prachtige voorstelling.  Onze bijdrage aan dit project.  Dit ook de bedoeling van onze ganse reis, sociale projecten steunen met als ultieme doel: vzw kinderen van Cambodja.  De artiesten genieten evenveel als wijzelf.  Ze zijn zeer energiek en dat brengt ons volledig in oudejaarstemming.  We vernemen dat een deel van de artiesten morgen naar Frankrijk vertrekt voor 3 maanden. Go for it jongens!  Na de voorstelling staat de tuk tuk ons al op te wachten. En rond 21:30u komen we terug aan in ons hotel.  De eigenaar met zijn medewerker staan ons al op te wachten.  Ze zijn duidelijk blij dat wij hier nieuwjaar zullen vieren. Het zwembad staat vol kaarsjes en de sfeer is top. Gelukkig nieuwjaar vrienden en familie!!!

1. Inge:
    31 december 2016
    amai, wat nen oudjaar voor jullie! ! Skype of facetime deze nacht of wachten we tot 12/1 om te kussen? :)
  2. Nancy Vanasch:
    31 december 2016
    Amai, net de verhalen van jullie trip gelezen. Ziet er top uit!
    Wij vandaag hier in Ouren opgestaan met min 10°, geniet dus nog maar goed van t lekker weertje. En alvast een heel gelukkig nieuwjaar!
  3. Frederique:
    31 december 2016
    Een zalig oudjaar en nieuw jaar vol liefde, vriendschap en vooral gezondheid xxx
  4. Wim:
    31 december 2016
    Veel plezier & tot in 2017!!!
  5. Veerle:
    31 december 2016
    AntjeCambodjAntje ... en medereizigersters natuurlijk, alvast van hieruit een hele hele fijne oudejaarsavond!! Amélie heeft alvast geoefend met een eerste nieuwjaarsbrief . Dus die voor jou gaat perfect gelezen worden . Nog super veel plezier ginder en tot binnenkort. Xxx een extra zoen van je metekindje Amélie
  6. Annelies:
    1 januari 2017
    He vriendinnetjes...fijn om jullie trip vanuit een ijskoud Belgie te kunnen volgen. Ben toch een beetje jaloers...ik hoor jullie al zeggen dat ik dan maar mee had moeten gaan. Graag blijf ik jullie avontuur volgen en geniet van op afstand een beetje mee! Warme nieuwjaarsgroet, Annelies
  7. Marie-Luce:
    1 januari 2017
    Nog veel plezier daar en een fijn 2017 gewenst!
  8. Vinnie:
    2 januari 2017
    happy new year van ons allemaal, wij zijn nog in vertraagde modus :-).
    Kwamee! (het nieuwe stopwoordje van Aïm...)
  9. Lena:
    2 januari 2017