Dag 15-16: 10 en 11 januari 2017 Einde van onze reis

11 januari 2017 - Peking, China

Deze laatste 2 dagen lijken wel de zwaarste dagen van de vakantie.  We genieten nog een voormiddag van zon, hitte en zwembad.  We spreken nog een laatste x af met Katie, Ruan, Martine en Jan.  Marleen gaat nog wat op souveniers hunting en we lunchen nog in ons hotel. Om 15u komt onze tuk tuk aangereden en brengt ons naar het busstation.  Na ongeveer 3 uur rijden komen we aan in Phnom Phen.  Men zet ons af bij de luchthaven, waar we opnieuw een tuk tuk aanspreken om ons naar ons hotel te brengen.  Hier wacht ons een korte nacht.  Op de hoek van de straat eten we in een lokaal restaurantje, waarna we ons bed induiken.

Om 5u worden we gewekt. Op het moment dat ik deze blog schrijf hebben we al twee vluchten achter de rug en zitten we voor enkele uren in een transithotel te Peking.  Hier is het 2 graden, even koud als thuis.  Nog 1 uur en we rijden terug naar de luchthaven.  Morgen vroeg zijn we terug thuis.

Bedankt aan iedereen die meeleefde met ons en die af en toe een berichtje stuurde op onze blog.  Fijn om af en toe iets van het thuisfront te vernemen.  Bedankt aan An en Marleen voor deze onvergetelijke reis en bedankt aan vzw kinderen van Cambodja voor hun gastvrijheid en voor alles wat ze ginder verwezenlijken.  Ook bedankt aan iedereen die dit project heeft gesteund of nog zal doen in het toekomt.