Dag 14: relaxen in Kampot en lunchen in Kep

9 januari 2017 - Kâmpôt, Cambodja

Vandaag hebben we eens goed goed uitgeslapen. We komen dus wat later dan normaal aan de ontbijttafel.  We nemen een pannenkoek of een eitje en overlopen de planning van vandaag.  We besluiten vandaag niet veel te plannen en rusten nog wat uit van een reis vol indrukken aan het zwembad.  Om 11 uur lopen we het hotel uit en spreken een tuk tuk chauffeur aan. We maken met hem een deal om naar Kep te gaan.  Dit kustdorpje ligt op 30 minuten rijden.  We worden afgezet bij de krabmarkt. Na een  half uur hebben we het hier wel gezien, maar het deed ons wel goesting krijgen in Krab.  We gaan het meest hype restaurantje binnen en nemen plaats op het terras met zicht op de Golf van Thailand.   De Franse eigenaar raadt ons aan elk een ander gerecht te nemen en dat doen we. Super lekker en vers.  Na de lunch rijden we terug naar Kampot en laten we de chauffeur nog even stoppen bij enkele winkeltjes.  Het is nu echt wel te warm om te shoppen.  Het zwembad van het hotel brengt verkoeling.  Onze vrienden van de vzw laten ons weten nog steeds in het ziekenhuis te zijn. Vandaag kwamen ze met 10 zieken mannen, vrouwen en kinderen naar Kampot.  Een busje vol..   Iedereen wordt gerustgesteld en krijgt de nodige medicatie.  Er wordt een afspraak gemaakt voor een operatie bij de vrouw met het schildklierprobleem.

We krijgen honger en gaan terug de stad in.  We spreken er nog met onze vrienden af en  klinken op het mooie project vzw Kinderen van Cambodja.