Dag 1 en 2: Vertrek

17 juli 2014 - Antwerpen, België

Vandaag vertrekken we!  We nemen het vliegtuig in Dusseldorf om 21:20u.  We hebben al heel wat klaar, maar hebben ook nog heel wat te doen.  Denk daarbij aan een planning opmaken voor het voederen van de vissen, de cavia's naar Moeke en Vake brengen, (Wat zouden we zonder hen doen of liever hoe zouden die beestjes het 5 weken overleven zonder hen?), de planning naar Mamy brengen (dan kan zij ook onze reis mee beleven), lenzen kopen, onkruid in tuintje wegdoen, sleutels verdelen, nog laatste betalingen doen, passen kopiëren,....  Zullen we tijdig klaar geraken? Dat is altijd de vraag als we op reis vertrekken :-)

Uiteindelijk nog stressen. Een heel uitzwaaicomitė: inge, Marie-luce, Hanne, mijn petekindje Yonah, Julie,Marie, Veerle, Anna, Ivo en Nana.   Thankx allen, we love you.

Daarna snel dash en Plekkie naar Moeke en Vake brengen en dan verder doorrijden.

Om 2 uur zijn we in Dusseldorf. Het is toch wel zeer uitzonderlijk hoe weinig wij betaalden (115 euro) voor een bewaakte parkeerplek in parking 5 voor 5 weken.   Uitstappen en aan de overkant de skytrain op.  Ideaal: op 2 min. bij terminal C, pure lux. Trouwens een goed alternatief voor bus en tram in Antwerpen, daar moesten ze eens werk van maken.
Volgens de Vinnie is dit al meermaals voorgesteld voor de Single, maar is de Lijn niet te overtuigen.
The Emirates blijkt een supermaatschappij te zijn: veel beenruimte, een zeeer uitgebreid entertainementsysteem ( wat het dan weer moeilijk maakt om te kiezen, e-book, welke film kies je uit wel 100 films, dvds en ....).
De kindjes worden verwend: een speciaal dekentje met knuffel voor kika en een leuk tekentabletje, speciale kindermenu met gehaktballetjes in tomatensaus, chocola, chips, drinken a volenté.
We trachten toch wat te slapen (na veel tegenspurtelen van de kindjes want er is altijd wel iets anders te beleven), maar komen toch heel moe aan in Dubai.  Hier moeten we iets meer dan drie uur wachten.  De kindjes halen het kaartspel van de kolonisten van Katan boven.  Natuurlijk dient mama nog eerst de spelregels uitleggen.  Niet erg want zo zo vliegt de tijd voorbij.
Onze transfer verliep vlot en we hebben van dat zelfde slag een vlucht van Dubai naar Bangkok.   We zetten onze klokken al op Thais uur (5 uur later dan België) met de hoop dat de jetleg aan ons voorbij zal gaan.
Op de luchthaven in Bangkok wacht ons het eerste spannend moment.  Die douanier kon toch de datum van onze visum niet lezen zeker.    Afwachten wat hij daarmee gaat aanvangen? Nog eens gaan vragen aan zijn vrouwelijke collega, maar die was veel meegaander en we mochten door! Toch nog even melden dat we binnen de twee maanden het land dienen te verlaten, maar dat staat ook zo in onze planning....
Vlak daarna kom ik tot besef dat ik mail van de booking van de taxi niet bij me heb.  Waar g'aat die nu op ons wachten.  De internationale luchthaven van Bangkok is toch wat te groot om hem te zoeken.  Dan maar op goed geluk naar de meest evidente plaatsjes en ja hoor daar staat hij ons op de wachten met het plakaatje KRISTA VAN BOECKEL- STUBBE.  Onze voornemen was om daar onmiddellijk een foto van te trekken, maar de chauffeur was ons te snel af en zonder foto zaten we al in de taxi.  Het verkeer viel mee en dit deed Vincent en mij besluiten dat we zelf rijden hier ook wel zouden hebben aangedurfd.
Kindjes vallen onmiddelijk in slaap en bij ons hotelletje: Baan tebpitak, gaan ze onmiddelijk het bed in.  Voor zwemmen was het toch al te laat want het zwembad sluit om 20 uur.
Vincent nog snel naar de winkel (7-eleven is hier 24 uur op 24 uur open) en komt thuis met twee meeneemgerechtjes van de plaatselijke bar (105 bath = 2.5 euro voor twee), een fles water en een pak chips.  Het plaatstelijk biertje nemen we hier uit de ijskast en we genieten nog met kletterend water op de achtergrond.
Het lijkt onze een fijne vakantie te worden!!!

Met vriendelijke groeten
Krista en Vincent
Bed and breakfast K

1. Inge:
    17 juli 2014
    Super! We genieten met jullie mee! Blog er maar lekker op los! Inge, Julie, Carl
  2. Julie:
    17 juli 2014
    Ik mis jullie

Xx
  3. Claude:
    18 juli 2014
    Het zwaarste is voorbij veronderstel ik, de reis. En nu genieten maar!!xxx