Dag 25: 19 augustus 2016 Kosi Bay Natural reserve

19 augustus 2016 - Kosi Bay, Zuid-Afrika

Vandaag boekten we een trip naar Kosi Bay Natural reserve met de kano.  We moeten om 10u bij de monding zijn.  Daar zal iemand op ons staan wachten met de kano's.  De kinderen kijken er naar uit.  De trip naar de monding zal 4 5minuten in beslag nemen.  Het blijkt toch iets vlotter te gaan dan verwacht, dus wij zijn 30 minuten eerder ter plaatse.   We hebben een strand geheel voor ons alleen.  Waar kan je dan nog meemaken?  Onze gids komt ook tijdig aanzetten en we springen 2 per 2 in de kano op weg naar het grote meer.  De trip is kort, maar door de stroming en de wind duurt deze toch lang genoeg.  Mama zit met Kika in de boot en de gids moet haar ter hulp schieten want de wind waait hen weg en ze geraken niet op koers.   We maken een stop bij de visvallen.  Interessant hoe de mensen hier de vissen vangen sinds 400 jaar en hoe de regels nog volledig niet veranderd zijn.  De vallen worden van ouders op kinderen doorgegeven en de spot mag niet doorverkocht worden aan vreemden.  Na 2 uur komen we terug op de plaats van vertrek.  Mama blijkt toch geen held te zijn in het kajakken, maar de kinderen zijn altijd in fout :-).  Hilariteit ten top!  We kunnen te voet oversteken naar een koraalrif waar mooie vissen zijn.  We beslissen daar even te gaan snorkelen.  De stroming is sterk, maar we genieten.  Na een uur riskeren wij toch niet langer te blijven want de zee komt op en we zien het niet zitten heel het eind te moeten zwemmen en met ons weet je nooit.    In de lodge terguggekomen, blijkt Vincent koorts te hebben.  We hebben toch wat angst voor malaria, maar wachten toch wat af.  We informeren ons toch al bij de lodge en bij onze lijfarts Karolien.  Zij raden ons aan om zeker een malariatest te laten doen als de koorts erger wordt.   De stress zit er nu toch wel een beetje in.  We eten in de Kosi Bay Casitas, onze lodge en genieten van de service en de lekkere maaltijd.

Lodge Kosi Bay Casitas : 4/5  (leuk zwembadje, in malariagebied kon je je  moeilijk beschermen tegen de muggen omdat de muren opgebouwd zijn met bamboe, wel leuke locatie, mooie hutjes en lekker eten)

Kano trip: 4/5 (leuke afwisseling, mama was geen held)

Eten bij Casitas: 5/5 (lekker eten)

1. Veerle:
    21 augustus 2016
    We hopen mee dat de koorts onschuldig is! Geniet toch nog van de laatste dagen daar!
  2. Inge:
    Veel beterschap voor Vinnie! Xxx
  3. Mariette Van boeckel:
    21 augustus 2016
    hopelijk valt het mee voor viiie
  4. Hilde matthyssens:
    21 augustus 2016
    Oei Vinnie hopelijk is het nu al beter.
  5. Lucien:
    Hopelijk onschuldig
  6. Marie-Luce:
    21 augustus 2016
    Stoere mannen kunnen wel wat hebben ;-) veel beterschap!