Dag 2: 28 december 2016: China - Siem reap

28 december 2016 - Siem Reap, Cambodja

Onze laatste vlucht rIchting Cambodja verliep vlot. We konden zelf al eens een half uurtje onzehoofden neerleggen. Zaaliggg.  We zien enkele mooie landschappen vanuit de lucht. In Siem Reap kopen we alle drie onze visum.  Daar valt het onmiddellijk op dat we moeite zullen hebben om van onze oude dollars vanaf te geraken. Geen schuurtje, geen vuil op de briefjes of men is er niet tevreden mee.  We komen buiten en onze chauffeur staat ons op te wachten. Hij werd gestuurd door ons hotelletje Vilada Angkor boutique hotel.  Toch altijd wel leuk, in een vreemd land aankomen en verwelkomd worden met een bordje waarop je eigen naam staat.  Alsof ze je daar al kennen.

We worden naar ons hotel gebracht, waar we even wat rusten op onze bedden.  Gewoon plat liggen, precies lang geleden.  Het is hier 7 uur later dan thuis, dus het is geen goed idee om nu te gaan slapen, dan is het vannacht weer niet geen oog dicht doen.  We kleden ons om en springen in het zwembad. We zijn weer helemaal wakker, alhoewel.... Eens we ons op de tuinstoel in de zon leggen, is Krista snel voor een half uur in dromenland.

We boeken ons een tuk tuk voor vanavond en fietsen voor morgen. Vanavond willen we tickets kopen voor een bezoek aan Angkor Wat.  Als je in Cambodja bent, moet je dit gezien hebben.  Als we vandaag een ticket kopen voor de komende dagen, mogen we vandaag gratis binnen om te genieten van de zonsondergang.

Onze tuk tuk chauffeur Punh pikt ons op om half vijf en doet enorm zijn best om er tijdig te geraken.

De kleuren bij de tempels zijn idd mooi bij zonsondergang.  Als de zon onder is, wordt de massa buitengedreven als hondje dmv fluitjes.  Grappig.  Punh brengt ons naar een Khmer restaurantje: Miss Cambodian.  An en ik laten het eten vergezellen van een Angkor biertje, terwijl Marleen het sober houdt. Het was lekker alleen de koffie achteraf smaakte volgens Krista naar Rijstpap.

We eindigen de dag met een Magherita in de bar van ons hotelletje. De reis is goed ingezet.

Vilada Angkor Boutique: eerste indruk 4/5: fijn proper zwembad. Twee dubbele bedden, maar men vergat de zeepjes voor drie klaar te leggen.  Wel supervriendelijk ontvangst, gratis oppik op luchthaven.

Zonsondergang bij Angkor Wat: 3/5. We waren wat te laat. Een volgende dag beter.

Miss Cambodian: 4/5: soep was geen volledige maaltijd. Koffie heeft rare smaak.

1. Tine:
    28 december 2016
    Leuk om jullie reis te kunnen volgen en zo toch ook een beetje van die andere cultuur mee te kunnen genieten!
    Groetjes uit het mistige Nieuwpoort!