Dag 10: 5 januari 2017: op weg naar Bang Nimoel. Kinderen van Cambodja

5 januari 2017 - Bang Nimol, Cambodja

Na een stevig ontbijt worden wij afgehaald door een taxi.  Katie en Ruan regelde deze taxi omdat de chauffeur hun dorpje al kent.  We rijden 2 uur en komen gelukkig veilig en wel aan.  We worden superhartelijk ontvangen door de familie van Ruan en de lunch stond al klaar. Na de middag worden we rondgeleid door het dorp. Vzw Kinderen van Cambodja heeft dit jaar (dus de laatste 14 dagen) al 34 waterputten geplaatst en twee huisjes gezet.  We lopen langs enkele putten en aanhoren de verhalen van Katie.  Zij kwamen deze week enkele mensen met een grote beperking tegen tijdens hun prospectie ronde. De vraag is hoe kunnen ze deze mensen helpen? Waterputten zijn er al bijna genoeg gezet voor dit jaar.  Het zou fijn zijn als ze deze mensen een beter leven zouden kunnen geven door kleine ingrepen.

Tijdens onze wandeling in het dorp leren we een soort rijstpap maken en eten.  Overal doen ze een klapje.  We hebben al enkele kleine vriendjes gemaakt. David, een kindje van een nichtje van Ruan, zouden we direct mee naar huis nemen.

Ook s avonds tovert de mama van Ruan een heerlijke diner op tafel.  We keuvelen wat na en maken plannen voor morgen terwijl Ruan en Jan een muggennet voor ons bed installeren. We kijken uit naar morgen.

1. Veerle:
    5 januari 2017
    Ik krijg de reiskriebels van jullie verhaal!
  2. Christella:
    5 januari 2017
    Nu word ik echt benieuwd!.. Zal jullie extra volgen. Tot hier toe was het leuk jullie reisverhaal te lezen.
  3. Marie-Luce:
    5 januari 2017
    Mooie foto zus! 2 lieverdjes bijeen ;-)