Dag 2 31 juli 2019 : Casco Viejo en Amador Causeway

1 augustus 2019 - Panama City, Florida, Verenigde Staten

Iedereen is vandaag vroeg wakker.  We doen snel de gordijnen open en … de zon schijnt.  Wat heerlijk.

In het hotel wordt een ontbijtbuffet geserveerd: ei, kleine hamburgertjes, verse gegrilde groentjes, muffins, kaas, hesp, rode bonen, cornflakes, … te veel om op te noemen.  Iedereen eet zijn buikje rond.

Daarna boeken we ons een Uber, die ons naar de oude stad brengt. Casco Viejo is grotendeels gerenoveerd en ondertussen beschermd door Unesco.  Zo mooi.

We wandelen door de straatjes en zoeken verkoeling in de vele kerken, die we op onze wandelroute passeren. Het water druppelt van onze rug, maar we genieten van de mooie gebouwen.  Nadat we wat hebben uitgerust op een terras gaan we op zoek naar een SIM kaart.  Dit hebben we nodig als we ons een volgende Uber willen boeken.  Het is de eerste keer dat de taal ons nu wel parten speelt.  Hoe geraakt die aangekochte data op onze GSM? Een dame uit de winkel helpt ons er bij.  Dat valt ons hier echt op, iedereen is behulpzaam en supervriendelijk.  Leuk om zo te reizen.

Een volgend obstakel biedt zich aan: geen Uber beschikbaar voor 6 personen en je kan geen 2 verschillende auto's bestellen met 1 account.  Dan maar een hotspot maken om onze tweede account te laten werken en zo komen we toch met z'n allen aan op de Amador Causeway.  Deze lange boulevard verbindt verschillende kleine eilandjes met de stad.  Hier willen we fietsen en we starten aan het Bio Museum. Dit gebouw van verschillende kleuren is ontworpen door Frank Gehry, de ontwerper van het Güggenheim in Bilbao.  Die kleuren passen hier in centraal Amerika.

Er vormt zich een zeer donker en spectaculair onweer boven de stad.  Is dat fietsen wel een goed idee?   De kinderen en vake twijfelen, maar stappen uiteindelijk toch op de gocart van 6.  We lijken wel op de dijk van Nieuwpoort (of zoals Dirk textte, in Plopsaland :-)), maar dan met pelicanen en de Pacific naast ons.  De bliksemschichten, die we over de stad zien zijn indrukwekkend, maar de regen blijft uit.  We fietsen een uurtje heen en terug en werken ons in het zweet.  Maar de conclusie is dat dit toch wel een fijne afwisseling is.

We nemen opnieuw 2 Ubers naar het hotel.  Vinnie en ikzelf gaan nog naar de supermarkt en kopen er nog wat hapjes en drankjes voor vanavond.  We ontdekken er ook de plaatselijke Rum: Abuelo.

We wandelen naar El Trapeche en delen er een typische schotel uit de Caraïben.  Terug in het hotel schrijven we onze eerste verhalen op de blog, maar onze ogen vallen toe om 21:00u.  Een fijne dag was dit.

1. Dirk:
    1 augustus 2019
    Die oogjes, was dat door de Abuelo? Is daar dik in orde me dunkt. Groetjes aan jong en oud 😘
  2. Mariette Van boeckel:
    ge zijt goe bezig
  3. Werner:
    1 augustus 2019
    Fijn om te lezen, klinkt als een geweldige eerste dag!
  4. Monique:
    Heerlijk!
    Benieuwd naar jullie reisavontuur morgen!
  5. An:
    1 augustus 2019
    Knappe stad! Ben benieuwd naar het volgende.
  6. Annoesjka:
    1 augustus 2019
    Wish i was there! Klinkt super goed!