Dag 1: een lange reis naar Panama City

1 augustus 2019 - Panama City, Panama

Om 8:40u vertrekt onze vlucht, dus worden we geacht om 6:40u op de luchthaven te zijn.  Onze auto parkeren we ongeveer 7 km van de luchthaven.  Een parkeerplaats reserveerden we via Parktos.  107 euro voor een maand, lijkt ons een redelijke prijs. Nog even een wegomlegging trotseren.  Hoe geraken we nu bij die parking?  Net op tijd komen we er aan.  Na een vlotte afhandeling, brengt een transferbusje ons tot aan de ingang van de luchthaven.  We drukken onze vouchers af en vanaf dan gaat het allemaal heel vlot.  Van Düsseldorf naar Frankfürt, dan volgt een directe vlucht naar Panama.  Tijdens het wachten beslissen we toch nog een taxi te bestellen in de luchthaven van Panama.

De vlucht verliep zonder noemenswaardige incidenten.  We werden door Lufthansa echt wel in de watten gelegd.

Om 16:45u (ongeveer 30 minuten te laat) komen we aan in de internationale luchthaven van Panama.  De meesten nemen nog een connecting flight, terwijl wij ons begeven naar de douane.  Alles gaat vlotjes en vanaf onze eerste kennismaking besluiten we dat hier heel vriendelijke mensen wonen.

Onze taxichauffeur staat er met het bordje Krista Van Boeckel op ons te wachten en 30 minuten later  worden we (na het krijgen van nog heel wat tips) aan ons hotel Tryp By Wyndham Panama afgezet.  Ook hier een vriendelijk ontvangst.  We begeven ons naar de slaapkamer en doen snel ons badpak aan.  We nemen een duik op het rooftopzwembad en genieten.  Nog snel een hapje in het restaurant net over het hotel.  We kruipen vroeg onder de veren ( in België is het al 5 uur)

1. Claude soetens:
    1 augustus 2019
    blij dat jullie goed aangekomen zijn en dat het vlot verliep. goede reis verder xx
  2. Inge:
    1 augustus 2019
    O een eerste verhaal! Leuk!
  3. Hilde matthyssens:
    1 augustus 2019
    Leuk dat ik jullie reisverhaal mee mag delen. Ben benieuwd.
  4. An:
    1 augustus 2019
    Have fun! Ben benieuwd naar het land en jullie verhalen en naar wat jij allemaal gaat kwijtspelen😂😂
  5. Mariette Van boeckel:
    1 augustus 2019
    blij met je eerste, nu wachten op de rest, geniet maak plezier want voor ge 'tweet is'tweer voorbij
  6. Katrien Nauwelaerts:
    1 augustus 2019
    Heel fijne reis allemaal! Ongelooflijk knap dat jullie dit allemaal georganiseerd krijgen. Geniet ervan! 😘
  7. Marie-Luce:
    1 augustus 2019
    Alles liep al op rolletjes, wij nu in Zaventem, ons avontuur kan ook beginnen xxx
    De Van Beekjes
  8. Mieke Verschaeren:
    1 augustus 2019
    Geniet van jullie reis ,blij dat ik jullie reus verhaal magvolgen