Dag 3: 01 augustus 2019:Miraflores sluizen en Metropolitan Park in Panama City

2 augustus 2019 - Panama City, Panama

Vandaag staat één van de belangrijkste monumenten van Panama op het programma.  Na een overheerlijk ontbijt (dat trouwens helemaal anders was samengesteld als gisteren), melden we ons aan bij Uber en 10 minuten later staat die voor onze deur.  Wij hebben hier Uber leren kennen als een betrouwbare en goedkope manier om je van de ene naar de andere kant van de Stad te begeven.

Na het trotseren van de verkeersdrukte komen we rond 10:00u aan bij de Miraflores sluizen.  De inkom was wat aan de dure kant (20 dollar voor een volwassene en 12 euro voor een kind onder de 12jaar), maar toch mag dit niet ontbreken op onze trip dwars door Panama.  We moesten er in ieder geval voor 11 uur zijn omdat tussen 9 en 11 de meeste grote schepen zich aanmelden voor doorvaart.  Enkele treintjes zorgen ervoor dat de boot op zijn plaats blijft bij het binnenvaren.  Natuurlijk kennen wij de werking van de sluis zoals alle zeilers dat kennen, maar dit is toch een specialleke.

Na een uurtje op het uitkijkdek te hebben toegekeken hoe een boot van Maesk haar weg vindt door de sluis, bezoeken we nog het museum.  De Imax documentaire film slaan we over.

Het is al bijna 14 uur als we de Mirafloressluizen verlaten met … idd opnieuw een Uber.  Dit maal is de bestemming het Metropolitan Park van ongeveer 270 hectare. We beginnen met volle moed aan de wandeling.  Eerst een stevige klim (alé voor Vake toch).  Kika blijkt een echte spotter te zijn en wijst ons een onbekend diertje (precies een kruising tussen een beertje en een aap) aan.  We komen in een echte onweersbui terecht en haasten ons terug naar het visitorcenter waar we opnieuw een taxi nemen recht naar het hotel.

Iedereen doet nu wat hij zelf wil, maar denkt alvast aan morgen.  We eten in een klein Mexicaans restaurantje en kruipen vroeg onder de wol.  Morgen verlaten we de stad met de trein.

1. Werner:
    Geweldige foto!
  2. Yvette Deleener:
    Prachtig ❣
  3. Marie-Luce:
    2 augustus 2019
    Top, hier ook een fijne skyline
  4. Mariette Van boeckel:
    hakuna mataato prefecto