Dag 26: 20 augustus 2016: vertrek naar onze ultieme trip: Ponto D'ouro Mozambique

20 augustus 2016 - Ponta do Ouro, Mozambique

Oef Vincent zijn koorts is over.  Later blijkt de koorts afkomstig te zijn van enkele spinnenbeten.  Niks ernstig dus.  We ruimen op en vertrekken richting de grens van Mozambique.  Ook hier weinig of geen volk, maar de mensen aan de grens zijn zo sloom dat we er opnieuw een uur verliezen.  Gelukkig is de trip in totaal maar 1 uurtje rijden, dus komen we tegen de middag aan in onze lodge Lar do Ouro.  We krijgen er de familiekamer en de lodge heeft een leuk en proper zwembad.  Dat is goed meegenomen.  We worden verwelkomd door Diana, die deze lodge runt. Haar dochtertje van 4 wordt Kika haar maatje voor de komende 4 dagen.  Diana laat ons weten dat we morgen al 2 trips met de dolfijnen zullen moeten doen omdat de dagen nadien slecht weer zal zijn.  Nadat we geïnstalleerd zijn, maken we een wandeling naar de zee.  We ontmoeten onderweg een zuster die hier missiewerk doet.  De restanten van de burgeroorlog hier in Mozambique zijn nog duidelijk merkzaam.   Afgebrande en verwoeste huizen blijven hier gewoon staan en nieuwe huizen worden er naast gebouwd.  Een personeelslid uit de lodge vertelt ons door de corruptie mensen weinig zin hebben om te investeren.  Buitenlandse (meestal Zuidafrikaanse gezinnen) kopen hier een stuk grond met een vervallen huis op met de bedoeling om dit af te breken en er een vakantiewoning op te zetten.  Later blijken ze dan geen vergunning te krijgen, dus blijven deze bouwvallige huizen hier gewoon staan.

In de avond eten we in de lodge en kruipen vroeg onder de veren.  Morgen worden we om 6:30u verwacht bij Angie Dolphin Encounter.

Lodge: 4/5 (goed ontbijt, lekker diner, maar toch wat koel ontvangst, je hebt ook geen koelruimte om je inkopen in te kunnen koelen).

1. Hilde matthyssens:
    23 augustus 2016
    Spannend! uitkijken naar de dolfijnen!