Dag 8: 02 augustus 2016 vroeg opstaan en weg naar Senyati Lodge

2 augustus 2016 - Kasane, Botswana

Om toch nog iets aan onze dag te hebben, vragen we onze gids om ons wakker te maken om 6:00u zodat wij om 8:00u terug bij Planet Boabab zouden zijn.

Na een ijskoude nacht, worden we gewekt door een nok, nok en het vuur brandt al. We worden verwend door een warme thee, koffie of chocomelk en een muffin.

We krijgen allen een poncho aan en verbijten de koude op de quad.  Na een half uur zijn we terug bij de jeep.  We rijden terug door de Savanne en krijgen allen een Afrikaanse Massage (lees: worden heen en weer geschud in de jeep.

Om stipt 8 uur zijn we dan in Planet Boabab en wordt ons een lekker uitgebreid ontbijt voorgeschoteld.  Om 9:30u zitten we in de auto om onze laatste trip met Barbe, Frank en Leto te rijden.  De ganse rit krijgen we een afwisseling van mooie landschappen met olifanten op of naast de autostrade.  (later blijkt dit niet abnormaal: in de omgeving leven nog zo'n 65.000 olifanten).

Na ongeveer 4 uur rijden komen we aan in Senyati lodge.  Wij krijgen een kampplaats met eigen toilet en douche en Barbe, Frank en Leto mogen hun laatste nacht doorbrengen in een chalet met zicht op de waterput.  Ja, de lodge heeft haar eigen waterput waar elke dag verschillende families olifanten komen drinken.  Ze hebben zelfs een tunnel dat je vlakbij deze geweldige dieren brengt.

Vinnie en Krista rijden naar Kasane en boeken er voor de volgende dag een Sundowner Cruise op de Chobe rivier.  Ze doen inkopen voor een laatste avondmaal met Barbe, Frank en Leto.  Het wordt nu duidelijk dat we morgen hier verweesd zullen achterblijven.

We eindigen de dag met een fijn diner met onze vrienden en kijken nog wat naar het doen en laten van de olifanten.  De 8 giraffen, die lang staan te wachten in de verte, houden het uiteindelijk toch voor bekeken en brengen ons geen bezoek meer.

Rating:

weg naar Senyati: 4/5 (minder lang dan we dachten en mooie beelden onderweg)

Senyati lodge: 5/5 (niets valt ons er tegen.  Ze hadden ons enkel iets eerder kunnen zeggen hoe we warm water uit de kranen krijgen, wordt elke ochtend met hout warm gestookt).