Dag 24: 22 augustus 2019: zon zee en strand

25 augustus 2019 - Bocas Del Toro, Panama

Er is nog zoveel te zien op Bocas, maar wij kiezen toch voor een dagje relaxen.  Na een goed Belgisch ontbijtje, schrijven we nog wat op de blog en spelen een spelletje.

Vlak bij ons guesthouse start ook het nationaal park en we besluiten om daar wat te gaan wandelen, naar een strandbar bijvoorbeeld. Aïm en Kika zijn te moe en blijven 'thuis'.  We zien wat vogels en een luiaard, die op het dunste takje van een boom tussen de bladeren ligt te slapen.  We proberen hem wakker te krijgen, maar de enige reactie die we krijgen is dat hij eens naar beneden kijkt.  Een laat mij gerust- houding.  We stappen dan maar wat verder en komen aan bij een toffe beachbar.  We vlijen ons neer op 1 van de lounchzetels.  Zalig is het hier.  We krijgen de menukaart, maar beseffen plots dat we geen geld bijhebben.  Stom van ons.  We moeten dus de weg terug doen zonder eerst die lekkere cocktails met pizza te proeven.

Na een uurtje zitten we met z'n allen op het strand toch te genieten van de apero.  We springen over de golven en beleven weer veel plezier.

We bestelden diner bij Tesoro Ecolodge (10 minuutjes stappen).  We krijgen er een heerlijke kippenragout met rijst.  Als we terug wandelen, horen we Ayko plots roepen, hier een luiaard.  Hij steekt op zijn dooie gemak de weg over.  .  Wat een geluk, want tijdens onze reis hebben wij ontdekt dat deze beestjes masters zijn in camouflage en zich zeer moeilijk laten fotograferen.  De laatste kans dat wij dit konden meemaken tijdens onze doortocht door Panama.  Een magisch momentje, waar we tijdje naar staan te kijken.  We besluiten: het was een geweldige dag!  Jammer dat we morgen weeral verder moeten.

1. Christella:
    25 augustus 2019
    Alweer een fantastische beleving.
  2. Charlotte:
    Zalig verhaal
  3. Mariette Van boeckel:
    25 augustus 2019
    eindelijk een luiaard te goed kunnenspotten