Dag 22: 20 augustus 2019: Plastic Bottle Village en Selina Hostel

20 augustus 2019 - Bocas Del Toro, Panama

Vandaag opnieuw niet echt iets gepland.  We kijken op tripadvisor wat er nog verder te beleven valt hier in Bocas Del Toro.  Niet zover hier vandaan hebben je Plastic Bottle Village.  Na meer dan een miljoen plastieke flessen  te hebben verzameld, besloot Rober Bezeau er een dorp mee te bouwen.  Een studie wees nl. uit dat er meer plastiek in de zee is dan dat er vis.  Dat moet beter kunnen   Zij bouwden alvast een kasteel met plastieke flessen en op het moment wordt een gevangenis afgewerkt.  Een humoristische manier om de klimaat boodschap over te brengen.  Je kan slapen in de gevangenis (we zijn allemaal schuldig aan de vervuiling van de aarde).  Robert heeft er ondertussen wel een zwembad gezet.  Of dit dan zo milieuvriendelijk werd aangepakt is ons niet duidelijk.   Tijd om eens te gaan kijken.

We hebben geen zin in een volledige toer in deze hitte, maar we willen wel eens binnenkijken (2 dollar).  We nemen ons een taxi naar daar en de deur wordt voor ons opengedaan.  We lopen er wat vrij rond, maar veel is er niet te zien.  We nemen wat foto's en vinden het verhaal wel leuk.  Als we het kasteel bezocht hebben, worden we opgevangen door de vrouw des huizes.  Zij laat ons ook even de gevangenis zien.  Grappig.

Een half uurtje later staan we weer op straat en besluiten het stuk terug te lopen.  Warm is het hier seg.  We draaien op de hoofdstraat richting Bocas Town, dan kunnen we daar nog wat inkopen doen en misschien ook eens een terrasje.

In het centrum lopen we Selina Hostel binnen.  Zij hebben een leuke bar aan het water.  Je kan vanaf het terras onmiddellijk de zee in.  Daar profiteren we van want we waren zo slim om zwemgerief mee te sleuren.

De lunch ziet er goed en betaalbaar uit.  We eten hier ons buiken rond er brengen er de verdere namiddag door, gezellig chillend in de zetel.

We sluiten onze dag af met apero op het strand van Bluff Beach

1. Charlotte:
    22 augustus 2019
    Geniet ervan x
  2. Mariette Van boeckel:
    22 augustus 2019
    dat zal noga pikken volgende week
  3. Christella:
    23 augustus 2019
    Het begint af te korten. Dus nog maar genieten
  4. Werner:
    23 augustus 2019
    Origineel idee, zo'n gebouw van plastic flessen! Geniet nog van de laatste momenten :-)