Dag 19: 17 augustus 2019: de hangende bruggen wandeling en ziplinen

17 augustus 2019 - Boquete, Panama

Vandaag moeten er keuzes gemaakt worden: of we wandelen de hangende bruggen (ongeveer 5km klimmen en dalen), wat betekent adrenaline via hoge en lange bruggen (tot 75m hoog en 120m lang) met gids of we ziplinen.  Voor vake is de keuze snel gemaakt.  Krista besluit met hem mee te gaan.  De rest van de bende kiest uiteraard voor wat extra uitdaging en opteren voor de zipliningtoer.  De beide activiteiten worden georganiseerd door Jungle Tree trek en starten om 10:30u.  We hebben dus rustig de tijd om te ontbijten en nog even de blog bij te werken.  We staan al hopeloos achter en er worden al enkele lezers ongerust.

Iets na het afgesproken uur worden we opgepikt door een grote truck voor een klim van 4,5km. Daar aangekomen wordt de groep gesplitst en gaan we elk onze eigen weg voor de komende 2 uur.

Onze gids (van de hanging bridges), leert ons heel wat over de jungle (vooral over de flora, want dieren zien we jammer genoeg niet).   De hangende bruggen zijn iets minder spectaculair.  Hadden we dan toch mee moeten gaan ziplinen?  Daar moest men niks doen dan gewoon hangen en wij zitten ons hier in het zweet te werken.  De vier waaghalsen werden naar boven gereden en dan was het enkel glijden naar beneden.  Kika vloog mee met de begeleider.  Iedereen had fun.

Na 2 uur worden weer verenigd.  Jammer dat we niet rustig konden nakeuvelen met een drankje en genieten van het prachtige landschap, want ons vervoer stond weeral klaar om ons de berg af te rijden.  Met diploma op zak komen we weer aan in het hotel.  Daar kiezen we voor een duikje in de jacuzzi om al onze spieren wat te ontspannen.  Ikzelf hoop dat de warme stralen mijn stijve nek zullen verhelpen, want na 6 weken ben ik dat kwaaltje echt wel beu en het helpt mijn nachtrust ook niet echt.

's Avonds koken we nog eens voor onszelf: kip met rijst en curry en spelen naar gewoonte nog een gezelschapspelletje.  Heerlijk!