Dag 16: 14 augustus 2019: paardrijden in Santa Fé

14 augustus 2019 - Santa Fé, Panama

Vandaag staat onze paardrijdtrip in Santa Fé op het programma.  Kika kijkt er erg naar uit.  Vroeg uit de veren want we worden om 9 uur verwacht bij Coffee Mountain Inn.  Vake blijft bij Villa Casa Mariposa en brengt hier zijn voormiddag door.

De paardjes zijn allen al gezadeld als we ons aanmelden.  De gids wijst ons onze hengst of merrie voor de voormiddag aan.  Kika hoopt op het witte paard (Sinterklaaspaard) en... dit is dan ook het paard waarmee ze de tocht mag aanvangen.  De vreugde kan niet op.  Ayko blijkt een iets of wat heviger paard te hebben, hij is toch een beetje bezorgd.

Steile heuvels op- en afdalen, brug over, door de Las Lajasrivier, zo ziet de tocht eruit.  Gelukkig kozen we voor de kortere loop (3 uur) want onze billen doen op het einde toch al wat pijn.  Mooie vergezichten, leuke tafereeltjes.  We worden gans de tocht vergezeld van een leuke hond.  Het wordt Aïm zijn nieuwe vriend. De trip was top en zeker de moeite en koste ongeveer de helft van wat we zouden moeten betalen via onze eigen lodge.  Het enige minpuntje is dat de gids geen woord Engels spreekt, maar goed we behelpen ons.

Na onze tour stoppen we bij de rivier.  De kinderen willen deze via tubing afdalen.  De regen van eergisteren strooit echter roet in het eten, want diegene die de tubing organiseert is een dagje naar Santiago, de rivier is te wild.

We gaan vlug naar Vake om onze avonturen te vertellen en ja hoor, het begint weer te regenen.  Dan maar een duik in het zwembad.  De namiddag brengen we door in de lodge, kijken een film, slapen wat bij en kijken wat naar de passerende vogels.

's Avonds gaan we eten bij een Cambodjaan (Anachoreo) in het dorp.  Kleine porties, maar overheerlijke verse schotels met een prachtig uitzicht over de bergen.  Een mooie afsluiter van 3 dagen Santa Fé, het mooie kleine bergdorpje in centraal Panama.

1. Veerle:
    17 augustus 2019
    In Venezuela stond dat indertijd ook op het programma als begin van een lange wandeling. Het stijgende deel was te paard ... ik heb meer naast het paard gelopen dan dat ik erop zat ... maar uiteindelijk moest ik erop omdat we anders te ver van de groep geraakten ... Ik vond het griezelig hoe dat paard zo dicht bij de afgrond ging lopen .... Genieten maar!
  2. Inge:
    Leuke activiteit!
  3. An:
    17 augustus 2019
    Cool seg! Wij hebben dat ooit ook is gedaan. Ze hadden Werner toen het kleinste paardje gegeven hihi!
  4. Mariette Van boeckel:
    17 augustus 2019
    prachtig, en was er niemand bang, krista ge ziet er precies ttoch niet gerust in
  5. Marie christine:
    20 augustus 2019
    Kika ziet er geweldig uit op haar sinterklaaspaard !