Dag 14: 12 augustus 2019: afscheid van Mamallena en halo Santa Fé

12 augustus 2019 - Santa Fé, Panama

Vandaag rijden we, na het ontbijt, via Santiago naar een klein bergdorpje genaamd Santa Fé.  We nemen afscheid van Mamallena Lodge (na het betalen van onze rekening) en zetten aan voor onze trip van ongeveer 250 km.  In Santiago stoppen bij de El Rey om ons eten en aperitief in te slaan voor de komende 3 dagen.  In Santa Fe zijn er weinig winkels, noch een ATM.  In de supermarkt merken wij dat de hel losbreekt. Regen met overvloed, hoe gaan wij in de bergen geraken met dit weer?  We kopen voldoende eten én drinken.  Verhongeren zullen we alvast niet doen.

Na ongeveer een uur ontwijken van potholes (putten in de wegen) komen we aan bij Villa Casa Mariposa (vlinder).  Dit wordt ons verblijf voor de komende 3 nachten.  Een open tuin met kolibries en andere ongekende vogels wacht ons op.  We worden verwelkomd door Erica, the lady of the house.

We kozen voor deze twee huisjes omdat de tuin ook een zwembad heeft en dat is leuk voor de kinderen.

Als we aankomen was het nog niet helemaal gedaan met regenen.  We lezen op facebook dat Inge Casteleyn, de moeder van de Missing Link verongelukte en daar zijn we toch niet goed van.  Vinnie en Krista werkten hier toch meer dan 8 jaar en wij hebben er samen veel fijne tijden meegemaakt.  Wat er echt gebeurde kunnen we niet ontdekken en de gebeurtenis is toch een domper op de vreugde.

Vinnie maakt, op vraag van de kinderen, een ovenschotel met warmoes.  Nostalgie en een echt bergdiner.  We smullen. Iedereen is moe en voor men het weet ligt iedereen weer in dromenland.

1. Christella:
    18 augustus 2019