Dag 12: 10 augustus 2019: Ell Valle De Anton

10 augustus 2019 - El Valle de Antón, Panama

Het ontbijt in Mamallena is overheerlijk en vers.  Kika neemt afscheid van haar vriendinnetjes, 4 Nederlandse meisjes, die hier samen met hun ouders verbleven.  De honden van de lodge vervangen deze meisjes vlot.

Elle Valle ligt hier ongeveer 15 minuten met de auto vandaan.  Vandaag gaan we dan ook dit stadje in een vulkaankrater ontdekken.   We bezoeken het lokale marktje van de indianen en schaffen ons enkele souveniertjes aan.  Geen opdringerig gedoe, zoals in veel landen, maar rustig wat rondkuieren.  Dit appreciëren wij absoluut.

We betalen 5 dollar/pp inkom voor een bezoek aan een kleine waterval.  Niet echt de moeite voor de prijs die ze er voor vragen.  Je kan hier ook ziplinen, maar dat houden we voor een andere keer.

Het bezoek aan de vlindertuin van het stadje zorgt ervoor dat we weer wat bij leren.   Ook hier inkom van 5 dollar, maar dit hebben we met plezier betaald.  De vriendelijke ontvangst van de uitbaters typeert weer de Panamese mentaliteit.

Lunchen doen we in een plaatselijke restaurantje, brengen een bezoekje aan het lokaal kerkje en denken aan Moeke en Nonkel Frans.   Het begint te regenen en dit brengt onze planning in de war.  We wilden nog een korte wandeling doen. De wandeling naar de slapende vrouw blijkt nl. toch wat te hoog gegrepen.  Maar goed, geen wandeling dan.  We rijden terug naar Mamallena en ontdekken daar nog wat van de fauna en flora.  Vogels en dikke kikkers met overvloed.

Het aperitief ziet er elke dag hetzelfde uit: Olijfjes en rum cola, maar na een dagje in de natuur blijft dat smaken.   Brendon en zijn vrouw maakten voor ons 3 overheerlijke pizza's.  Smullen maar.  Ikzelf schrijf nog wat op de blog en de rest speelt een spelletje Kingen alvorens we weer vol nieuwe herinneringen het bed inkruipen.

1. Veerle:
    12 augustus 2019
    Alweer mooie foto's! En die vlinders bleven tenminste zitten om zich te laten fotograferen … meestal fladderen ze weg tegen dat de scherpstelling is ingesteld … :)
  2. Christella:
    12 augustus 2019
    Gelukkig kunnen wij mee genieten van de heel mooie foto's.
  3. Mariette Van boeckel:
    12 augustus 2019
    de mooiste rups en vlinder heeft precies een kika gezichtje of vergis ik mij?
  4. Monique:
    18 augustus 2019
    Leuke foto’s en verhalen. We genieten zo een beetje mee met jullie. Wat een geweldige reis!