Dag 3: 28 juli 2016 oppikken auto en rit naar Marakele National park

28 juli 2016 - Marakele National Park, Zuid-Afrika

Na het ontbijt rijden we naar Britz om onze auto op te pikken.  Barbe en Krista gaan samen met Ayko en Kika inkopen doen, terwijl de mannen de uitleg van de auto ondergaan.  De oppik duurt meer dan 3 uur en daar hadden we niet op gerekend.  We moeten nog meer dan 400 km naar onze volgende bestemming: Marakele National park.
Onderweg hebben we wel wat vertraging en het wordt alsmaar spannender toen we ontdekten dat de gate sluit om 17:30u, maar dat onze papieren aangeven dat we om 17u reeds aan onze kampplaats moeten zijn.  De tijd tikt weg en onderweg zien we 17u passeren.  Blijven rijden!  Om 17:26u rijden we de oprit van het park op.  Mogen we nog verder naar onze slaapplaats.  De dame achter de balie stelt ons gerust: we mogen door.  Iedereen laat een grote zucht van opluchting.  We checken in en starten onze route richting Topli restcamp.  In het eerste gedeelte van het prakt, verblijven geen predators, maar eens de poort door kunnen we de big 5 aantreffen.  We komen, op deze korte tocht, enkele reeachtige, een giraf en een olifant tegen. Deze laatste blijkt later verstoten te zijn, die mentaal niet meer ok is.  Hij trekt bomen uit, gooit met takken, ….  Gelukkig liet hij ons met rust.  Topli tentenkamp is een iet omheinde kamp aan een plas water.  We huurden hier drie ingerichte tenten op ene houten plateau met zich op het water.  Hier moeten we oppassen voor stelende apen.   Een lekkere bbq en een flesje Amarula zorgen voor een goede afsluiter van de dag

Rating:
Huurbedrijf Britz:  3/5 veel te lang wachten voor de aflevering van de auto
Marakele National Park: 4.5/5 mooi park, in het winkeltje hebben ze niet veel,
Topli Tented Kamp: 4/5 mooi uitzicht, aapjes komen wel je eten stelen.  Als je meerdere dagen op verschillende kampen blijft, moet je naar de inkom terug om de sleutels weg te brengen

1. Lucien:
    1 augustus 2016
    Goed geslapen in die tent?
  2. Lucien:
    1 augustus 2016
    Dat is wel heel lang om een auto op te pikken,hopelijk niet zolang bij het teruggeven op einde