Dag 22: op weg naar Kanchanaburi (the bridge over the river kwai)

6 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

Vandaag verlaten we weeral Bangkok.  De tijd vliegt hier veel te snel.  Denk dat we klaar zijn voor een wereldreis.  Als er mensen zijn die willen sponseren, je kan je altijd kandidaat stellen via de blog:-)
Kika wil toch nog eens gebruik maken van het mooie bad hier in het hotel, dus dat wordt eerste werk.  Krista gaat nog naar de supermarkt.  De pampers zijn op.  Jammer want Kika had de eerste week geen enkele maal in haar pamper gedaan.  Sindsdien is het droog zijn weer over.  Ik neem nog een pot choco mee (nergens anders te verkrijgen) en overheerlijke verse ham.  Ondertussen gaan de kindjes met papa zwemmen.  Na rustig te hebben ontbeten,checken we uit en vragen voor ons een taxi tegen te houden.  In Bangkok is het opvallend hoe taxichauffeurs te werk gaan.  Sommigen vragen een fixprijs, anderen willen niet rijden als het te ver weg is en anderen willen dan toch met de meter aan rijden.  Wij gaan altijd voor de meter en dit blijkt dan ook steeds het voordeligst te zijn.  De eerste wilde ons enkel wegbrengen voor 200 bath, de tweede wilde niet rijden.  Derde keer goede keer:  deze chauffeur wil ons dan toch brengen met meter.  We waren bij het station voor 120 bath.  Wel een grote tegenvaller bij het instappen van de taxi.  Vincent krijgt een verschot in zijn rug en kan amper nog uit de voeten.
Aan het station moeten we nog een half uurtje wachten voor vertrek.  We rijden in 3 de klas, maar goed genoeg voor ons.  Airco is niet aanwezig, maar we nemen plaats net onder een ventilator en we zetten de ramen open.  Als de conducteur komt, meldt hij dat Kika toch dient te betalen (terwijl wij tot op heden nog nooit hebben moeten betalen en ook aan de kassa ons ons zei dat zij niet hoeft te betalen). Hoewel ons dit verdacht lijkt, kunnen we niet anders dan geld neer te leggen.  Tijdens de reis, spelen we uiteraard een potje kingen.  Wie zal op het einde van de reis de grote overwinnaar zijn?  Mama en Ayko zijn op weg om als verliezers uit de bus te komen.  Het zij zo... Een half uur van Kantchanaburi verwijderd, stopt de trein.  Een uur wachten wordt er meegedeeld.  Er moet een trein passeren.  Gelukkig is er  nog een marktje.  De jongens en ik lopen over de markt, terwijl Vincent ( die toch niet meer recht kan) bij slapende Kika blijft.  We kopen voor 20 bath 10 kleine donuts en ikzelf laat mij verleiden tot nog wat wontons en springrolls.  We komen net op tijd terug op de trein, want onmiddellijk nadat we een voet op de trein zeten, vetrekt hij weer.  Een half uur later komen we aan in Kantchanburi, waar we ons laten oppikken door een tuk tuk.  We kunnen er net met z'n allen in.
In het hotel (Thai Garden Inn) duiken de kinderen onmiddellijk in het zwembad.  We spreken later samen af in het restaurant (waar de kinderen de pooltafel ontdekken).  Het eten was ok, maar te duur voor wat we kregen.  Verder was het iets te veel op de toeristen afgestemd en blijft er van het authentiek Thais weinig over.   We plannen wat we morgen gaan doen en vragen of we nog een nacht langer kunnen boeken.  Thai Garden Inn is echter volzet op zaterdag.  We zien morgen dan wel weer.
Rating Kids
Treinrit: 5 (leuke en authentieke rit, de stop bij de markt was eigenlijk wel leuk)
Hotel: 4,5 (geen goede keuze voor het ontbijt, leuke huisjes, leuke pooltafel en tof zwembad)
Eten: 3,5 (frietjes te plat en kippennuggets te sappig)

1. Marie-Luce:
    8 augustus 2014
    Hi hi grapjassen... We sparen zelf voor een wereldreis!
    Hopelijk gaat het al veel beter met Vinnie zijne rug...
    Liefs,
    Mlke enco