Dag 7: 22 juli 2014 rustdag in Sukhothai

22 juli 2014 - Sukhothai, Thailand

Vandaag hebben we een rustdag.  We slapen tot 9:30 u en krijgen in de ochtend een geweldig ontbijt voorgeschoteld.  Luc bakte zijn eigen broodjes en dat is natuurlijk wel een verrassing.   De kindjes kunnen niet wachten om een frisse duik in het zwembad te nemen.  Na 3,5 uur moesten we ze er bijna uitsleuren.  Het is een superzonnige dag.  De eerste x in Thailand en al maar goed, anders zouden we het heet hebben.  Een beetje verbrand komen ze eruit. Dat wordt nog meer smeren!!Na de zwembeurt spelen we een potje Kingen en daarna trekken we de stad in om toch maar iets te eten.  We nemen er maar een restaurantje uit: Pai Sukhothai resort and restaurant.  Dit blijkt reuze mee te vallen.  Ayko eet een spagetti bolognese en daarna nog een portie frietjes, Aim heeft genoeg na zijn portie frieten en mama en papa eten elks een welgekomen salaatje met kippenfilet.  Kika eet zoals gewoonlijk met iedereen wat mee. Dat smaakt wel eens na al dat Thais eten, hoe verzot we er ook op zijn.  Krista krijgt het wat benauwd van de hitte en moet vroegtijdig terug huiswaarts keren.  Het was al beter toen de rest weer bij Baan George aankwam en we duiken met z'n allen weer het zwembad in.  Vincent rijdt met de fiets naar een iets grotere supermarkt dan de 7 eleven, want aftersun blijkt hier toch niet zo gemakkellijk verkrijgbaar.   Hij brengt wat brood mee en wat beleg, zodat we vanavond niet meer de deur uit moeten.  Op het dakterras eten we met zijn allen.  Luc zegt ons dat hij even met wat vrienden gaat eten en vraagt ons met een lach of wij eventueel onverwachte gasten willen binnenlaten.   Natuurlijk kan het niet anders dan dat een half uur later een jong koppel hier binnenvalt.  Ze hadden niet op voorhand gereserveerd.   Ik leid ze rond, geef hen de richtprijs en check hen in.   Ze vroegen hoelang ik hier al was want dat dit zo vlot gebeurde :-). Zo kan je 10000 km van huis toch nog reclame maken....Nog voor de lezers : we trachten dagelijks iets op de blog te zetten.  Soms lukt dit echter niet wegens: geen tijd, geen zin of geen wifi.... Wees niet ongerust indien er eens een dag niets verschijnt.  Zoals je ziet vullen we telkens wel weer aan.Misschien tot morgen xxxx