Dag 20: Lumpini park en Chinatown

4 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

4 augustus, dag 20, we zitten ondertussen al ver over de helft van onze schitterende reis.  Ik kan Thailand iedereen aanbevelen: lekker eten, supervriendelijke mensen, geen opdringerigheid zoals in Noord-Afrika, veel oprechtheid, redelijk goedkoop (wel duurder dan verwacht, maar hebben dan ook meer luxe dan verwacht) en natuurlijk het lekkere eten niet vergeten...Na een heerlijk Belgisch ontbijt met paté, hesp en choco trekken we naar Lumpini park.  Dit park werd enkele maanden nog bezet door protestanten van het regime, maar is nu weer de groene long van Bangkok.  Het park is 10 minuten wandelen. Met de kindjes gaan we op zoek naar varanen, die hier in het park zouden leven en ja hoor, we ontdekken er massa's, van groot naar klein, van lui tot zeer actief.  De kinderen zien tevens een schildpad.  De pret kan niet op en de fototoestellen worden ook door de kindjes goed gebruikt.  Tijdens onze tocht komen we een kleine speeltuin tegen en we nemen plaats op de bank terwijl de kindjes zich nog eens kunnen uitleven.  Het hoeft niet altijd spectaculair te zijn om fijn te zijn.  Genieten van kleine dingen...Ongeveer 2 uur na ons vetrek, stoppen we bij het hotel om daar te gaan zwemmen.  Dit is tevens een supergroot bad en we zijn er alleen.   Nadat we afgekoeld zijn, lopen we het hotel uit op zoek naar eten.  Er blijkt nu net naast het hotel een klein lokaal restaurantje te zijn. Iedereen bestelt een typische Thaise schotel en geniet van het eten.  Nadat we onze buik weer rond hebben gegeten, wordt het tijd om caloriëen te verbranden.  We nemen de taxi naar de pier om daar de lokale boot richting Groot Paleis te varen.  Liesbet, Lars, Jade en Ruben zijn er al, maar als we zien dat het reeds na 15 u is (en het groot Paleis sluit om 15:30u), besluiten we om niet meer te gaan en in Chinatown af te stappen.  Oei we zijn onze boeken met de wandelingen vergeten.  Dan maar wat op goed geluk.  We komen voorbij kleine soukachtige straatjes, waar men allerlei kitch (lees plastiek made in China ) verkoopt.  De jongens gaan nog maar eens op zoek naar een nieuw ipodhoesje, maar vinden er geen. Duizenden en duizenden hoesjes, maar niet voor een ipod.  Tevoet doorkruisen we gans Chinatown en ontdekken zo wat van het dagdaaglijkse leven in Bangkok.  We moeten weer naar Koa san road om ons pak te gaan passen.  Wat inkorten daar, wat versmallen ginder en we worden gevraagd morgen terug te komen.  Staat genoteerd!  Buiten de winkel ontdekken we onze eerste insektenkraam van het verlof. We kopen een zakje sprinkhanen en iedereen proeft er één. De jongens zijn geen fan, maar Kika vraagt er na een half uur nog één. Ze vindt het blijkbaar toch lekker. We bellen naar Liesbet en Lars en spreken af elkaar tegemoet te lopen.  Op het midden van de weg ( dat net de weg naar Wechter is) blijven en we kunnen elkaar niet missen.  Gelukkig vinden we elkaar en we gaan samen een gezellige avond tegemoet.  Morgen gaan we samen naar de Klongs en hopen we toch het Paleis te bezoeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl