Dag 4 19 juli : Pakchong

19 juli 2014 - Pak Chong, Thailand

Vandaag wordt een reisdag. Gisteren vroegen we aan onze hotelier om een kamer te reserveren bij Bobby's in Pakchong.  Dit is nl. het vertrekpunt voor een trip in khoa yai natioanal parc.  De prijs voor een kamer met ons allen is 400 bath/nacht (=10 euro).  Bij hen boeken we ook een 1,5 dag trip, die vandaag om 15 u start.  We moeten dus zeker zijn dat we onze trein om 11:25 u hebben.  De tickets kochten we gisteren al.  Hier hangt ook een verhaal aan vast.  Vincent ging de ticketten halen en moest hiervoor over de autostrade met zijn fiets.  Hoe gek kan het zijn? Hij wilde dit nog filmen, maar zag hier gelukkig van af wegens er net over....
We worden om 11:00 opgepikt door een tuk tuk, die ons veilig en wel aan het station af zal zetten.  We hebben dus nog voldoende tijd om uit te slapen, geld te gaan halen (de man van het hotel reed hiervoor met Vincent naar de bank, als dat geen service is! Net als bij ons :-)) en een plonsje te doen in het zwembad.  De komende drie dagen hebben we de luxe van het zwembad niet, dus moeten we ervan profiteren.
In het station, blijken heel wat mensen op de trein te wachten en op tijd komt er een trein binnen, we verstaan niets van wat er wordt afgeroepen en wachten wat af.  Weinig mensen stappen op.  Gellukkig besloten we de conducteur even aan de spreken, wel net te laat wat de trein zette zich in beweging.  De conducteur begrijpt direct dat wij op deze trein moeten zitten, neemt zijn walkie talkie in de hand, die blijkbaar met de treinbestuurder is verbonden.  De trein stopt en laat ons nog opstappen.  Dat zou in België toch niet waar zijn.  Uiteraard is de trein iets minder comfortabel.  Het toilet is een avontuur op zich met Kika, die naar een toilet moet.  Je kan een foto bewonderen in het album van vandaag.  De geur mag je er zelf bij bedenken.
2 uur later komen we aan in Pakchong.  We worden hier opgepikt door Mike en zijn vrouw van Bobby's.  Een half uurtje later zijn we in ons hotel.  De kamer is goed en we worden nog verwend met een pad Thai om weer een half uur later op trip te vertrekken.  Een eerste x stoppen we bij een waterbron.  We worden daar opgewacht door een eerste tropisch regenbui.  De kindjes en Vincent laten hierdoor de pret niet bederven en duiken in het water.  Ze vonden het super!  De volgende halte is de vleermuizengrot: een heilige grot met stalagmieten en stalagtieten, en zoals de naam het doet vermoeden, een heleboel vleermuizen.
Later rijden we met de auto met laadbak naar een uitkijkplek, waar tegen valavond meer dan 3 miljoen vleermuizen de grot uitvliegen op zoek naar eten.  Machtig!  Moeilijk om foto's te trekken.  De foto's van de grote camera zijn beter, maar geraken niet op de blog, we doen toch een poging op deze blog een foto van de iphone te zetten, die jullie een beeld geven, de zwarte lijn is de zwerm vleermuizen.

Treinrit : 3 (vuile toiletten, geurtjes van buiten kwamen binnen en de trein had geen geduld, maar stopte wel toen bleek dat we niet mee waren)
Hotel: 4 ( goede bedden, maar geen warm water, terras achteraan is niet volledig afgewerkt, lekker eten)
Waterbron: 4,5 ( tof zwemmen in de regen, warm water voor een waterbron, maar je kon niet springen)
Grot : 4 (.ze mogen de vleermuizenuitwerpselen wel eens 1 x per week opkuisen :-))
Exodus van de vleermuizen: 4,5 (spektaculair, maar soms wat saai om daar heel te tijd te kijken)
De gidsen en de auto: 5 ( ze waren op alles voorzien, regenvesten, lekker fruit, drinken, pannekoeken)

1. Marie-Luce:
    19 juli 2014
    Nu al zo veel avonturen beleefd en nog maar 4 dagen op stap... Hier is het ook heel warm en wij wachten ook op een regenbui maar is toch minder exotisch als daar. Xxx mlke enco
  2. Inge:
    19 juli 2014
    5 sterren voor de stubbeblog!
  3. Lucien:
    19 juli 2014
    Wat voor een w.c.zie dat je daar maar niet inschuift of je kan achter de trein lopen kusjes moeke & vake
  4. Marie christine:
    19 juli 2014
    Ha geweldig dat ik jullie kan volgen! Net Marie-Luce gezien.
    xxx mc eglantine
  5. An:
    20 juli 2014
    Hey Krista, Vinnie en de kids! Leuk om jullie eerste verhalen te lezen! Ziet er allemaal super uit! Ik ga jullie blog ook volgen, zo kan ik ideetjes opdoen voor als ik ooit naar Thailand ga:-))
    Super veel groetjes! Ook van Werner
  6. Werner:
    20 juli 2014
    Waauw, dat ziet er al een fantastische reis uit tot nu toe! Amuseer jullie ginder goed, ik wacht met veel spanning op het volgende verslag van jullie avonturen :-) Groetjes aan iedereen en in het bijzonder aan Ayko natuurlijk!
  7. Antoine:
    21 juli 2014
    Hé Stubbekes,
    Ik heb net jullie blog ontdekt en jullie eerste verhalen gelezen.
    Het ziet er super uit!!
    Antoine is deze ochtend voor 10 dagen op scoutskamp vertrokken naar Frankrijk. Zodra hij terug is laat ik hem het reisblog van zijn vriend Ayko zien.
    Geniet van jullie reis!
    groetjes,