Dag 18: kennismaking met Jef en Gabby Smits - De Schutter

2 augustus 2014 - Chiang Mai, Thailand

Het is weeral de laatste dag in Chiang Mai.  We spreken om 12 u af met Jef en Gabby Smits- De Schutter.  Dit zijn vrienden van de familie Godelein en hoewel wij hen niet kennen, kan dit niet mislopen.  Zij komen naar ons hotel met hun auto en we rijden de stad in.  De markt waar we nog wat willen rondlopen, blijkt later open te gaan dan verwacht dus nestelen we ons op een terrasje en gaan iets eten.  Zoals gewoonlijk jennen de jongens elkaar weer.  Soms wordt dat wel wat vermoeiend.  Wat nu weer?  Den Aïm heeft te veel tabasco (zonder dat hem dit werd gevraagd) op den Ayko zijn spagetti gedaan.  Ayko moet hierdoor een andere spagetti bestellen.  Aïm, dat wordt werken kerel en dit tot je dit hebt terugbetaald (= 180 bath of 4,5 euro).
We geraken met Jef en Gabby  in diepe gesprekken en het wordt een zeer fijne namiddag, alsof we elkaar al langer kennen.  Toevallig komt mijn vroegerebaas van de politie tersprake.  Ik vertel dat hij ook met een Thaise zou trouwen de laatste keer dat ik hem zag (ergens in 2001).  Wat blijkt: Gabby en Jef weten over wie ik het heb en vertellen me dat hij bij de Isaan heeft gewoond, maar daar ook enkel jaren geleden overleed.  Raar om dit te vernemen.  Na ons terrasje trachten we toch nog even op zoek te gaan naar een short voor mij.  Ik loop hier al heel de tijd met een lange broek rond en ik ben dat beu! Dan is het alweer tijd om naar het hotel terug te keren, want om 17:30 u vertrekt de nachttrein naar Bangkok.  We besloten nl. eerder deze week om al vroeger terug naar het zuiden te gaan.  Het noorden is super, maar leent zich ook tot heel veel trips, die voor 5 man toch wat minder goedkoop blijken.  We moeten ook wat naar het budget kijken niet?  We vertrekken nu toch met gemengde gevoelens. Als we wat langer waren gebleven hadden we nog wat meer tijd kunnen doorbrengen met Jef en Gabby. In september komen ze naar België en hopelijk zien we elkaar dan ( al is het maar even) weer.  We halen ruimschoots onze trein en installeren ons dicht bij elkaar, dan kunnen we samen nog wat spelletjes spelen.  Rond 22 u wordt de trein omgebouwd tot een slaaptrein en trachten we wat te slapen.
Morgen zijn we in Bangkok!!!
Rating Kids
Eten bij den Duits: 4,5 (spijtig dat we elkaar weer jenden)
Ontmoeting met Jef en Gabby: 5 (toffe en leuke mensen, we kregen zelfs een ijsje)
Markt:0 (de was ni open)
Nachttrein: 4,5 (moesten wat te vroeg gaan slapen en ons spelletje was nog ni klaar)