Dag 16: 10 augustus 2016: paardrijden in Matopos en verkennen van de rotsen

10 augustus 2016 - Matopos, Zimbabwe

Vandaag kunnen we eens wat langer slapen, maar dat is uiteraard weer buiten de kinderen gerekend.  Om 7uur zijn die weer wakker.  Gelukkig want de dame waar wij het paardrijden mee boekten komt ons tegemoet.  We mogen al om 9uur met de paarden op tocht.  Kika is zeer enthousiast.  We verwittigen haar al dat zij vermoedelijk met iemand moet meerijden en dat zint haar niet zo.  Tja sommige kindjes zijn al sneller tevreden dan anderen....  We arriveren stipt om 9uur bij de stallen.  Daar wachten 4 paarden op ons.  Onze gids vraagt ons bij wie Kika zal zitten: bij haar of bij de papa.  Kika wil liefst bij papa op het paard.  Tja dan zal Vinnie toch eerst een test moeten afleggen.  Kan hij wel genoeg rijden om een paard in bedwang te houden en het te laten stoppen als het moet.  Na het passen van onze helmen stapt hij op Waiz en rijdt er, als een echte cowboy, mee naar de paddock.  Hij slaagt de test met glans en neemt Kika mee op zijn paard.  Ayko ziet Rocky aankomen en het wordt aan hem voorgesteld.  Dit paard is nu toch wat groter ni.  Ayko krijgt nu toch wat bang, maar klimt (een beetje met de bibber in zijn benen) dan toch maar in het zadel.  Daarna volgen Aïm (die altijd de stoere uithangt) en Krista en kan de tocht beginnen.  We rijden een uurtje door het domein van Farmhouse en komen zebra's en giraffen tegen.  Fijn om op deze manier tot bij de dieren te komen.  We genieten en vinden het jammer dat de toch zo snel zal om zijn.  Alhoewel dit wel voldoende aanvoelt als we van het paard stappen.  Morgen zal ons achterwerk zeker stijf zijn...  Terug op onze kampplaats trakteren we ons op een uitgebreide brunch.  Dat smaakt.   De kinderen worden ongeduldig en willen zo snel mogelijk de rotsen op.  We maken een ganse tocht en genieten op de hoge beklommen rotsen van het uitzicht.  Voor de weg terug splitsen wij ons op.  De jongens gaan doorheen de begroeide oppervlakte en Vinnie, Krista en Kika volgen de weg.  De jongens zijn precies toch iets avontuurlijker aangelegd.  Onderweg komen we nog zebra's tegen die we voorbij wandelen en nog een vieze spin.

Paardrijden: 5/5 (het was superleuk.  Ayko wil zelf al een paard)

Wandelen in Matopos: 5/5 (die rotsen kan iedereen beklimmen en de jongens kunnen er niet verdwalen)

1. Inge:
    13 augustus 2016
    Nu een paard in t hofke zetten...
  2. Barbe:
    14 augustus 2016
    tof zeg, op die paarden!
  3. Marie-Luce:
    14 augustus 2016