Dag 14: zwemmen, relaxen en fietsen 2 bij Little Village

29 juli 2014 - Hang Dong District, Thailand

Deze nacht hebben wij (mama en papa) niet zo goed geslapen omdat Kika tussen ons inlag.   De geluiden van het platteland maakte de wakkere momenten meer dan goed.  De krekels op de achtergrond deden onze wanen in Afrika.  Verder veel gedacht aan tante Mimi, die vandaag zal worden begraven.   Hopelijk kunnen Veerle, Walter en Renate troost vinden bij elkaar en bij familie en vrienden.  Onze gedachten zijn ook bij jullie en speciaal vandaag!!!! Na het ontbijt gaan de kinderen weer zwemmen.  Vincent en Aïm gaan naar een plaatselijk wasseretje en blijven een lange tijd weg.  Quality time met Ayko en Kika.  In het zwembad oefenen Kika en mama in kopje onder.  Het lukt aardig.  Kika is superfier.  Ondertussen in de wasserette tracht een ouder mannetje de Vincent te koppelen een een jonge deerne.  Volgens de Vincent was het echt een mooi meisje. Als iedereen terug verenigd is, blijven we nog even in het water en gaan we daarna op zoek naar een hotel in Bangkok.  We besluiten om kwaliteit en luxe boven goedkoop te verkiezen.  Zo geraken we natuurlijk ruimschoots boven ons reisbudget.  Na Bangkok zullen we het met wat minder moeten stellen.  Nadat we reserveerden, kunnen we met een gerust hart op fietsavontuur.  Little Village organiseert zelf fietstoeren of stelt een fietstoer te beschikking aan haar gasten voor 900 bath.  Dat vinden we toch wat teveel en trekken er, met behulp van Google Maps, zelf op uit.  Het einddoel is ban tawai, een houtbewerkingsdorpje.  We fietsen door kleine dorpjes, voorbij een heleboel tempels en tussen de rijstvelden.  We moeten 2 drukke wegen trotseren, maar dat gaat vlot.  Onderweg kopen we in de 7 eleven een picknick, die we bij een kleine Wat verorberen.  Net voor 17 u komen we bij Woodcarving gallery, maar we kunnen niet veel meer zien.  Een heleboel winkeltjes zijn net bezig om hun gallerij te sluiten.  We lopen nog wat rond en rijden dan terug richting hotel.   Hoe waren we nu weer gekomen?  Hadden we maar broodkruimpjes gestrooid....  Gelukkig was Aïm bij ons.  Zonder dat we dit wisten blijkt hij een zeer goed oriëntatievermogen te hebben en hij leidt ons probleemloos terug naar the little village.  Ook dan wordt er weer gezwommen en wat later bestellen we het diner.  Ik vraag aan Too om het beste klaar te maken dat ze heeft.  Een lekkere cocossoep met kip wordt mij voorgeschoteld. Net niet te pikant om te laten staan, maar wel superlekker.  De kindjes eten allen een spagetti en Vincent kip met gember.  We geraken stilaan uitgerust van al die avonturen.  Jammer dat we morgen weeral weg moeten.
Rating
Ontbijt: 4,5 ( er zat wat weinig ananas tussen de pannekoek)
Zwembad: 4 (veel zouter dan gisteren en deze nacht was er een product ingedaan, waardoor je nu niet meer onder water kon zien)
Fietstocht: 4,5 (het was iets te warm, verder wel leuk om zelf onze weg te zoeken)

1. Marie-Luce:
    29 juli 2014
    Hallo zusje,
    Veerle vertelde me dat ze heel blij waren met je woorden over tante mimi op den blog. Het was een mooie begrafenis. Zowel Veerle als Inge haalde herinneringen op en ze deden dat ondanks hun verdriet erg knap. Wij zijn ook druk aan het inpakken. Nog 1 volledige nacht in ons eigen bed en dan donderdagmorgen erg vroeg uit de veren want om 3u30 moeten we in de auto zitten richtingvliegveld. We gaan den blog dan wel niet zo frequent meer kunnen volgen. Jullie hebben al 14 dagen vonturen beleefd,geniet nog van de rest. Veel liefs. Wij
  2. Krista Van Boeckel:
    30 juli 2014
    Hebben jullie geen wifi?
  3. Veerle:
    31 juli 2014
    Fijn om te horen dat veel mensen het een mooie viering vonden.
    Waar gaan jullie naartoe, Marie-Luce? Alleszins een prettige reis! Zelf zijn we intussen toch ook maar vertrokken naar het zuiden van Frankrijk, zij het met gemengde gevoelens!
    Stubbekes, nog veel mooie dagen vol belevenissen en avontuur! We blijven jullie volgen!
  4. Krista Van Boeckel:
    31 juli 2014
    @ veerle, tracht toch maar wat te genieten. Dit zal je zeker goed doen xxxx