Dag 13: fietsen bij Little Village

28 juli 2014 - Hang Dong District, Thailand

Gisteren besloten we dat we onze tweedaagse fietstocht maar laten voor wat het is, maar om nog eens wat te relaxen.  Maar relaxen in een stad als Chiang Mai is niet te doen, dus gingen we op zoek naar iets net buiten de stad op het platteland.  Litlle village Chiang Mai leek ons daarvoor de uitgerekende uitvalsbasis.   We vragen in ons hotel of we een dag eerder mogen uitchecken (er was nog maar net op 28 juli en 29 juli plek in het resort) om dan op 30 juli terug te komen.  Geen probleem en we spreken af met Hans (weeral een nederlander) dat hij ons in ons hotel komt oppikken.  Dit klein resort van een tiental kamers stelt gratis fietsen ter beschikking van haar gasten en dan kunnen we toch nog een beetje fietsen.  Dat is toch het opzet...   Om 10 u worden we opgepikt en 30 minuten later zijn we er.  Het resort heeft een 8 tal bungalowtjes op 2 m hoge palen.  De tuin is één en al groen met daartussen een zwembad.   De kindjes maken zich onmiddellijk klaar om te gaan zwemmen en wij installeren ons op het terras.  Onze rust wordt eventjes verstoort omdat men een baby eekhoorntje vind en dit blijkbaar afkomstig was uit een nest, die zich bevindt in één van de palen van onze kamer.   Na 5 uur moeten wij de kinderen aanmanen om nu eindelijk uit dat zwembad te komen.   Wat is dat toch met onze kinderen en zwembaden?   We vragen Hans om de fietsen klaar te maken en vertrekken op een kleine fietstocht van 8 km.   Een eerste stop maken we bij een kleine tempel.  We klimmen de 200 treden omhoog.  Ayko merkt niet dat ze deze treden aan het vernieuwen zijn en stapt pardoes met zijn twee voeten in de nog natte beton.  De aanwezige monnik tracht hem nog te waarschuwen, maar tevergeefs.   Na nog wat hondjes te hebben geknuffeld rijden we verder en stoppen we bij een lokaal winkeltje voor een drankje, wat versnaperingen voor op in onze bungalow en een ijsje voor de kids.   Een oud dametje geeft te kennen nog nooit een klein kindje met blond haar te hebben gezien.  Ze voelt aan het haar en de armpjes van Kika.  Een beetje  verder komen we een zelf uitgegraven canon tegen.  Later vertelt Hans ons dat dit eerst een put was, waaruit men zand haalde om een perceel bouwklaar te maken.  We merken op dat deze canon toch gevaarlijk is,  wat zou het tegenhouden van instorten?   Blijkbaar zijn er de laatste 2 jaar al heel wat mensen verdronken.  Door de gladheid van de kleibodum, geraken zwemmers niet meer aan de kant.   De grote waarschuwingsborden helpen echter niet, want we zagen nog steeds een jonge kerel peddelen op een surfplank.   We stoppen aan een restaurantje met view over de canon en drinken ieders nog een shake.   Aïm bestelt een kokosnoot, maar is er niet echt weg van.  Enkele minuten later spurten we naar het hotel om er toch nog voor de donker aan te komen.  Een Nederlands koppel heeft voor Aïm en Ayko een opduikspelletje meegebracht en zij duiken opnieuw het zwembad in, terwijl wij vlak bij het zwembad in de bar van een biertje genieten.   De kindjes bestellen hun avondmaal en helpen deze ook zelf te bereiden.  Daarna spelen ze met papa nog enkele spelletje op het terras terwijl Kika en mama snel in dromenland zijn.
rating:
Hotel Little Village: 5 (tof, goed zwembad, goede bedden, rustig)
Fietstocht: 4,5 (de trip naar het restaurant was wel wat vermoeiend)
Eten in het hotel: 4,5 (leuk dat je het zelf mag maken, wel soms wat duur voor wat je krijgt)