Dag 12: the Flight of the Jungle

27 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Wie kent de begrippen abseilen, ziplijnen, petzl?  Deze termen hebben wij vandaag meermaals gehoord.  Gisteren boekten we een trip Jungle flight: 33 platformen tot 118 m hoog  in de bomen, 300 m ziplijnen, die zorgen dat we net als aapjes van de ene boom naar de andere boven in de Jungle tussen de vogels kunnen slingeren.    Het was eerst twijfelachtig of Kika dit wel mee kon doen, dus wij boekten een keer niet via het internet, maar via een plaatselijk reisbureautje zodat we ons volledig konden informeren.  De jongens wilden dit zo graag doen en de vakantie is vooral in het teken van de kids, dus ....  We spraken af dat we enkel gaan als men ons kon bevestigen dat het ook voor Kika safe is.  In Ayutthaya waren we een Nederlandse famillie tegen gekomen die ook met hun driejarig kindje een supertijd hadden meegemaakt bij de Flight of de Jungle.   Dus we wisten dat dit kon.   Toen men ons meedeelde dat Kika wordt vastgeklikt aan de gids of aan papa, twijfelden we niet meer en boekten we de avontuurlijke trip.   Een beetje zenuwachtig kropen we gisteren in ons bed.  We wilden van onze plannen op de blog niets verklappen, want we wisten dat enkelen van de lezers dan toch wat ongerust zouden zijn.
Vanochtend begint de dag echter niet zoals gepland.  Bij het eten van een eitje moet Kika overgeven.  Ligt er nog iets op haar maag of is ze ziek?  Ze blijft nog even actief als anders, dus stappen we met z'n allen in de Vip bus, die ons aan het hotel komt afhalen omstreeks 9:30u.  Na een mooie rit van een uur naar de Jungle komen we aan op de plaats van bestemming.  Hier worden we verwelkomd door een horde gidsen die laaiend enthousiast zijn omdat er nog eens zulk klein kindje bij is.  We krijgen al het nodige veiligheidsmateriaal aan en gaan op weg.  In totaal telt ons groepje 9 personen, dus niet te veel, waardoor we niet steeds te lang moeten wachten tussen de verschillende kabelbanen.  De eerst ziplijnen zijn niet angstaanjagend en de kinderen ( Kika inclus) zijn letterlijk en figuurlijk in de wolken.  Dit avontuur zal ons de komende uren van de ene adrenalineshot naar de andere begeleiden.
De langste ziplijn is 300 m lang en 118m van de begane grond verwijderd.  Het uitzicht is adembenemend en het spektakelgehalte grandioos.   Vanaf dan heeft Kika de smaak te pakken en wil ze helemaal alleen van de ene boom naar de andere.  De gidsen zagen dat het goed was. Enkel bij                                                                                       de abseils ( tot 40 m naar beneden) werd ze nog begeleid door papa.
Na 2,5 uur is het avontuur ten einde.  Volgens de kinderen hebben ze de tijd van hun leven gehad.  We krijgen nog een lekkere lunch en gaan weer richting hotel.  Daar aangekomen nemen we onze dagelijkse duik in het zwembad.
's Avonds trekken we nog naar de zondagmarkt, maar we krijgen een tropische regenbui over ons heen.  Binnen de korste keren staan de straten blank.  Na 15 minuten schuilen, besluiten toch maar door de regen te gaan.  Iets later mindert het met regenen en hebben we tijd genoeg om bij de eetkraampjes te blijven hangen.  We geven de kinderen carte blanche en ze mogen eten wat ze willen en zoveel ze willen, zolang ze zich maar niet overeten.  Op het menu: verschillende gegrilde maïs, dim dum, sushi, loempia (een kei lekkere en ter nagedachtenis van tante Mimi), een banaan met chocola, thaise bessensap en een pannekoek met nutella.  Het was smullen en dit voor 1/3de van de prijs van gisteren nl. 400 bath of 10 euro.  Wij hopen nog zulke dagen te mogen meemaken hier in Thailand.
Rating kids
Ontbijt: 4,5 (kika moest overgeven, misschien door het ontbijt?)
Trip: 5 (veiligheid voorop, niet te warm, af en toe een verkwikkende bui, professionele gidsen en spektakel ten top)
Markt: 4,5 ( jammer van de regen)

1. Karolien:
    27 juli 2014
    Wow, super! Spanning en avontuur, geweldig dat Kika ook mee kon.
    Groetjes.
  2. Inge:
    Kika is top!
  3. Inge:
    28 juli 2014
    Kika haar neus voor avontuur is genetisch bepaald :)
  4. Veerle:
    28 juli 2014
    Zoiets vergeten ze nooit! Zo'n avontuur! Nog veel plezier!
  5. Marie-Luce:
    28 juli 2014
    Hanne is super jaloers! Ze vind dat ook cool, maar met een papa met hoogtevrees en chickenmama zal ze toch nog wat geduld moeten hebben vooraleer ze zulke avonturen kan beleven. Nochtans voor het uitzicht alleen zou ik wel een efforke durven placeren. Liefs mlke en co
  6. Wouter:
    31 juli 2014