Dag 25: 23 augustus 2019: Vaarwel Bocas, hoi Las Lajas

25 augustus 2019 - Las Lajas, Panama

Om 7:30u staan we gepakt en gezakt klaar om terug naar het vaste land te keren.  Onze laatste 5 dagen gaan in.  Vandaag hebben we een boottocht en een trip van 280km voor de boeg.  Omdat we in Las Lajas enkel een tussenstop maken van 1 nacht, willen we op tijd vertrekken, zodat we ook nog wat kunnen genieten van zwembad en strand.

We laten ons brengen tot aan El Pirate voor een ontbijtbuffet, vlak bij de haven.  Iedereen eet zijn buikje rond om daarna naar het bootje te stappen voor onze terugweg.  In Almirante staat onze auto op ons te wachten.  Even een stressmomentje want we vinden ons ticketje niet meer terug.  Krista tovert het uiteindelijk uit haar tasje.   We nemen plaats op onze vertrouwde plek en begeven ons de weg op.  Het weer ziet er niet zo goed uit, maar al bij al hebben we nog geluk, blijkt achteraf.

Na ongeveer 4 uur rijden (en 60km omgereden), komen we aan in Las Lajas Beach resort.  Weeral zo'n prachtig hotel.  Dit hotel ligt op het strand, heeft een tuin met gras en een fijn zwembad.  Vanuit de tuin wandel je recht het strand op, de zee in.  Dit is wat de kinderen doen.  Ayko en Aîm menen schildpadden te hebben gezien. Ayko wordt er zelfs door 1 omver gezwommen.

Krista en Vake nemen plaats in de tuin met …. een Panama, later komt daar nog een cocktailtje bij.  Een leguaan en een toffe krab komt ons verwelkomen.  Grappige beesten zijn dat.  Nadat we ook het zwembad onveilig maken, nemen we plaats aan de dinertafel.  Het eten is hier echt lekker, zowat het beste (buiten de verse vis in San Blas), dat we gegeten hebben.

Omdat het strand hier breed genoeg is en er niet te veel wind staat, besluiten we onze wensballon, die we meebrachten uit België, op te laten.  Dit is een ode aan alle overledenen die we kennen en vooral aan ons Moeke, die deze reis geweldig zou hebben gevonden.

De nacht valt en we duiken opnieuw voldaan ons bed in.  Jammer dat we hier maar 1 nachtje kunnen blijven.

1. Veerle:
    25 augustus 2019
    😘😘
  2. Mariette Van boeckel:
    25 augustus 2019
    ik wens dat je wensen mogen uitkomen , ik weet dat zij die ons zijn voorgegaan met een brede lach op jullie neerkijken