Dag 23: 21 augustus 2019: Trip naar Isla Zapatilla

22 augustus 2019 - Bocas Del Toro, Panama

Een tripje naar het eiland Zapatilla staat vandaag op het programma.  We gaan met Deepboard See, een organisatie hier in Bocas dat ook deepboard aanbiedt.  Dit is een plankje waarmee je achter een boot hangt en waarmee je ook diep in het water kan snorkelen, vliegen door het water eigenlijk.  Dit extra'tje wordt bij de trip aangeboden en dat is leuk.

We worden om 9:30u verwacht in het dorp.  Nadat we nog wat inkopen deden voor lunch, bieden wij ons aan bij de receptie.  Meer en meer toeristen sijpelen binnen.  Om iets na 10u zit iedereen in de boot.  De boot zit vol, zeker nadat we nog enkelen gaan oppikken op andere eilandjes.

De eerste stop is Dolphin bay.  In deze baai leven bottlenose dolfijnen.  Nadat we enkele dolfijnen zagen, varen we verder naar het eiland van de luiaarden.  Luiaarden blijken goede zwemmers te zijn.  Ze verplaatsen zich sneller door het water dan op land.  We kunnen niet uitstappen, want er zijn geen wegen, noch strand op het kleine eilandje. Foto's trekken moet dus gebeuren vanuit de boot.  Jammer nu hebben we nog geen foto van dichtbij.  We varen verder en snorkelen wat bij een klein koraal, waar vake zijn eerste pintje al bestelt terwijl hij toekijkt.   Mooie vissen, maar weinig soorten.   Onder de middag meren we aan bij Zapatilla, waar we 2 uurtjes tijd krijgen om te ontspannen.  Mooi wit palmbomenstrand.  De zon begint erg te schijnen en dit maakt het plaatje compleet.  Om 14:30u vertrekken we terug naar het koraal, waar iedereen zich klaar maakt voor deepboarden.  Kika blijkt een wereldtalent te zijn en blijft geregeld lange tijd onder water.  Spannend!

Als iedereen zijn rondje heeft gedaan, kruipen we weer op de boot om onze dag af te sluiten bij het eiland van de zeesterren. Het water is zo helder dat we ze vanuit de boot kunnen waarnemen.

Na de trip gaan we nog wat shoppen om ons een Belgisch dinerke klaar te maken.  We sluiten de dag af met een dagelijks gezelschapsspelletje waarbij Aïm zich van zijn competitieve kant laat zien en ons allemaal naar bed speelt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. An:
    Jaloers!
  2. Mariette Van boeckel:
    22 augustus 2019
    het ziet er kei plezant uit geniet nog maar
  3. Inge:
    22 augustus 2019
    Wij ook dolfijnen gezien vandaag!
  4. Griet:
    22 augustus 2019
    Zo mooi daar ! Ik ben blij dat ik mee kan genieten dankzij deze reislogger! Groetjes daar ! Xxx
  5. Marie-Luce:
    23 augustus 2019
    Wij ook, al zagen ze nog niet roos...
  6. Christella:
    23 augustus 2019
    Wat moet ik nog zeggen? Alles is verbluffend. Fijn dat wij mogen meegenieten.