Dag 21: 19 augustus 2019: Isla Carenero

19 augustus 2019 - Bocas Del Toro, Panama

We werden deze nacht vergezeld door een hele clan brulapen.  Zalig, zo die natuur (brulapen, het rollen van de golven) horen tijdens de nacht.  Gisteren toen we thuis kwamen verwelkomde deze howler monkeys ons en ze  vonden ons zo tof dat ze heel de nacht bleven.

We namen het ontbijt van onze gastheren (5,5 dollar/pp).   Deze werd geserveerd in ons appartement.   Lekker en vooral gemakkelijk.  We blijven lang aan de ontbijttafel zitten want we hebben niet echt iets gepland vandaag.  Als we vragen waar we best kunnen gaan zwemmen wordt ons Isla Carenero aangeraden.  1 minuut varen verwijderd van het hoofdeiland waar wij nu logeren.  Zo gezegd zo gedaan.  We nemen de taxi naar Bocas Town, gaan nog wat inkopen doen voor een heerlijke lunch en nemen de watertaxi naar Carenero.  Daar stappen we , zoals aangeraden,aan het restaurant Bibi naar rechts.  Wat een afknapper, wat idd een mooi strand zou kunnen zijn, is omgetoverd tot een vuilnisbeld.  Vies, vuil en het stinkt er.  We laten ons niet ontmoedigen en stappen verder.  Het kan toch niet dat men dit bedoelt met een ultiem zwemplekje.  We kunnen onze teleurstelling niet verbergen en besluiten na 15 minuten stappen rechtsomkeer te maken, we leggen ons dan maar neer aan een klein stukje strand voor een lodge.  Hier liggen al de toeristen terwijl de locals toch tussen de afval gaan zitten,  Hoe jammer dat ze op sommige plekken in Panama niet beseffen wat voor natuurpracht men heeft.

We eten lunch, liggen een uurtje of iets meer op onze handdoek en nemen de taxi terug naar het vast land,  Daar lopen we nog naar de grote supermarkt voor diner en brengen de avond door met een spelletje Monipoly.  Dat is lang geleden!

1. Mariette Van boeckel:
    22 augustus 2019
    is eens wat anders , he krista dan de apen die gij gewoon zijt he
  2. Inge:
    23 augustus 2019