Dag 20: 18 augustus 2019: de weg naar Bocas Del Toro

18 augustus 2019 - Bocas del Toro Province, Panama

Bocas Del Toro is een eilandengroep aan de grens met Costa Rica en aan de Caraïbische kust.  Daar moeten we zijn vandaag.  We rekenen uit dat we ongeveer 3,5 uur moeten rijden en hopen op een veilige reis.

De weg naar Bocas Del Toro is magisch.  Mooie landschappen, dorpjes, planten, riviertjes en watervalletjes.  Het is dan wel 3,5 uur rijden aan lage snelheid (ontwijken van potholes), maar we hebben ons geen minuut verveeld.  Regelmatig stoppen voor een foto betekent dat.

In Almirante aangekomen, worden we achtervolgd door een fietser en maar trappen.  De kinderen konden niet meer van het lachen.  We zullen dan maar stoppen zeker.  Hij blijkt iemand van de watertaxi naar Bocas te zijn en leidt ons naar Leiza, de parking waar we onze auto 5 dagen achterlaten.  Vlak naast deze parking nemen we de watertaxi naar Bocas Town.  Nadja en ik spraken af dat daar een taxi ons zou opwachten om ons naar Tesoro Escondino te brengen en dit gebeurde zonder pardon.  Wat een luxe.

Onze ecolodge ligt 7,5 km buiten het centrum, dus dat betekent dat we steeds een taxi naar het dorp zullen moeten nemen voor inkopen.  Telkens een rit van 15 dollar.  De rekening zal oplopen.  We laten de taxichauffeur dus alvast stoppen voor een blok ijs, want een ijskast hebben we hier niet.  Wel een koolbox die we kunnen verkoelen met een ijsblok, die, wat men ons zegt, 4 dagen meegaat.  Eco is dus Eco, maar het werkt perfect blijkt achteraf.

We worden hartelijk verwelkomd door Nadja en besluiten om alvast voor de eerste dag mee te eten in hetvlakbijgelegen hotel, die door dezelfde eigenaars wordt uitgebaat.

De lodge is gelegen vlak aan de kust en we kijken zo waar vanuit onze luie stoel uit op de oceaan.  Geweldige plek is dit weer.  Playa Bluf is 10 minuten wandelen en dat is wat we eerst nog doen.  Waaw, dit is zowaar één van de mooiste en weinig bezochte stranden waar wij al ooit verbleven.  Oranje zand (geen wit) en grote golven.  Net datgene wat de kinderen willen uiteraard.  Altijd een beetje meer adrenaline.  Aïm springt met kleren en al de zee in en de andere twee kijken jaloers toe.  Dit zullen we nog moeten goed maken.

Het eten 's avonds was lekker, maar wat weinig.  We nemen allen nog een dessertje en laten alles vergezellen door lekkere smoothies en een fles wijn.  Nadja vertelt dat het vandaag de eerste droge dag was en dat het belooft goed te worden.  Dat zou een meevaller zijn.  We kijken er naar uit om alles hier te ontdekken.

1. Yvette Deleener:
    21 augustus 2019
    Prachtige reis !
  2. Mariette Van boeckel:
    21 augustus 2019
    elk verhaal is al mooier dan het andere, nog een week plezier