Dag 17: 15 augustus 2019: Op weg naar Boquete

15 augustus 2019 - Boquete, Panama

Op tijd opstaan is de boodschap.  Aïm vindt zulke bericht niet meer zo leuk.  Na het ontbijt hebben we een trip van ongeveer 5 uur voor de boeg.  We nemen afscheid van Erica en na wat slippen op de helling zijn we weer klaar voor het ontwijken van de potholes.

Boquete is opnieuw een klein stadje in de bergen met als kers op de taart de vulkaan Baru.   Gans de weg regen, dat belooft.   We gaan nog eens een keer shoppen in El Rey en ikzelf wordt verwend met een doosje pralines voor moederkesdag.  Zulke dag is er om moederkes te vieren en dan denken we speciaal ons aan Moeke.  We missen haar.

Wij verblijven 3 nachten bij the Inn at Palo Alto (een hotelletje met zwembad én Jacuzzi).  Daar aangekomen blijft het met bakken uit de lucht vallen en ons huisje is hier blijkbaar niet tegen bestand: regen door het dak van het overdekt terras, regendruppels binnen op de zetel.  Oeps als dat maar goed komt.  Gelukkig moeten we niet in de drup slapen en blijven onze bedden droog.  Hoewel we een appartement huurden met een uitgeruste keuken, blijken hier maar 1 pot en 1 pan te staan.  Nochtans willen we hier zelf koken, want met 6 reizen begint te wegen op het budget.  We hebben dan ook onderweg voor 2 dagen eten gekocht.  De medewerkers zijn wel vriendelijk hier en gaan ons onmiddellijk nog wat keukenspulletjes bijhalen.  Kokende families zijn ze hier niet gewoon denk ik.

Met 5 gaan we, beschermd tegen de regen, het stadje in.  We bezoeken een klein toeristenmarktje en eindigen ons bezoek in een koffie- en chocoladebar.  Ayko en Kika bestellen zich een verse chocolademelk (want buiten voor koffie staat Boquete ook bekent voor haar chocolade).  Het was fris genoeg en dan smaakt een warme chocolade des te meer.

Terug in het hotel aankomen zit Aîm in de fitness en maken we ons een heerlijk Belgisch diner met aardappeltjes, worteltjes en erwtjes, én fishsticks.  Dat kan smaken.  Panama kent niet echt een eetcultuur en dat missen we hier wel.

De dag is weeral voorbij gevlogen en we hopen morgen op beter weer.

1. Christella:
    20 augustus 2019
    Met jouw verslag en de foto's, kan ik weer volgen.
  2. Mariette Van boeckel:
    20 augustus 2019
    lus komt naar hus de pompoenen staan te groeien