Dag 0: 29 juli 2019 en weg zijn wij

1 augustus 2019 - Düsseldorf, Duitsland

Vandaag vertrekken we naar een toch wel wat bijzondere bestemming: Panama.  Het maakt het nog wat unieker omdat vake ons zal vergezellen.  Een jaar lang voorbereiding ging aan deze reis vooraf en ook nu slaat de twijfel toe.  Wie gaat er nu naar een land dat zich voor 8 maanden in het regenseizoen bevindt?

De stress slaat toe.  Mijn nek zit al helemaal vast.  Gelukkig mocht ik nog langs de osteopaat.  Voor de eerste keer in mijn bestaan dan nog wel.  Mijn nek kraken??  Maar na 14 dagen blokkade blijkt dit mijn enigste optie.

Om 14u zitten we dan eindelijk met 5 in de auto op weg naar mijn thuisbasis Oostmalle.  Dash even brengen naar Tante Mariette.  Gelukkig mag hij daar terecht.  We zullen hem erg missen, maar ons tanteke zal hem zeker en vast erg vertroetelen.

Dan nog Vake oppikken en voor een trip van 2 uur naar Düsseldorf.  Oei Vinnie beseft dat hij een deel van zijn kleren niet bijheeft.  Waar is die afritsbroek?  En dan ... komen we voorbij de afrit Roermond.  Even stoppen om opnieuw die broek aan te schaffen.  Als dat de voorboden is van het verlof, gaan we zeker en vast nog wat avonturen beleven.  Dat beloofd.

In Düsseldorf slapen we in Berolina Haus.  Niks bijzonders maar enorm goedkoop voor een nachtje net voor vertrek.  Dan moeten we morgen toch niet al te vroeg uit de veren.

We lopen nog gauw de stad in op zoek naar eten.  Een Italiaans restaurantje, dat is wat de kinderen willen en we luisteren dan maar.  Het verlof begint goed op dat terras.  Terug in het hotel kraken we die fles Champagne en klinken op de toffe reis die nog moet komen.

Berolina Haus: 7/10

1. Claude soetens:
    1 augustus 2019
    wow champagne meegebracht ? of van het hotel schol geniet ervan
  2. Inge:
    1 augustus 2019
    Die broek vergeten🙈🙈🙈🙈! Haha!
    Kijk ook voor de reis eens op polarsteps eens (is app) die automatisch foto’s in reisroute zet... heel tof... mijn broer had die tip gisteren . X
  3. Annoesjka:
    1 augustus 2019
    Primark nearest on Google voor die broeken zou ik denken - enfin ziet er al goed uit zeg 😘