Dag 5: 30 juli 2016 op weg naar Khama Rhino Sanctionary

30 juli 2016 - Khama Rhino Sanctuary, Botswana

Oeps de familie Lambrigts en Mercken hebben slecht geslapen.  Enkel Leto geeft aan goed geslapen te hebben.
Vandaag rijden we richting noorden van Botswana.  Een lange trip.  We moeten de grens passeren en daar hebben we toch een uurtje vertraging.    In Serowe doen we nog wat inkopen. Een dik 5 uur rijden.
Na een korte 4X4 weg komen we aan bij Mokongwa kampplaats en we slaan er voor 1 nachtje onze tenten op.
Barbe blijkt al wat meer op haar gemak. Wat staat er op het menu?  Spagetti, maar er is niet genoeg hout om ons warm te houden.   Opnieuw stappen Vincent en Krista de auto in om naar de inkom te rijden voor hout.   Weer dat geluk!  Ze zien een zwarte neushoorn én een luipaard op de weg.  Hoe gaan ze dat uitleggen als ze terugkomen op de kampplaats.
Barbe maakte een lekkere saus.  Waarvoor kamperen al niet goed is : Frank belooft om vanaf nu wat meer te gaan koken.    Dat belooft daar in Abu Dhabi.  Met wat te veel alcohol in ons lichaam kruipen het bed in.
In de nacht begint het te waaien en dat verstoort wel een beetje de nachtrust.

Rating:
Khama Rhino Sanctionary: 3/5  Door de wind waren de 30 aanwezige neushoorn verstopt.  Jammer.
Kampplaats: 4/5.  We hebben veel privacy, een steen op de grond voor kampvuur.

1. Claude:
    1 augustus 2016
    dat zijn al vijf prachtige dagen, liefst te koud dan te warm he?
    gezellige reis verder xxx
  2. Inge:
    2 augustus 2016
    Hoi, wij zijn weg met leboat en waren stiekem al aan het wachten op de reisverhalen...
    Warme groeten uit de camargues Frankrijk.
    Kusjes a de kids Vinnie , Barbe en Frank