Dag 4: 29 juli 2016 gamedrive in Marakele National Park

29 juli 2016 - Marakele National Park, Zuid-Afrika

We hebben tijd om uitgebreid te ontbijten, maar moeten daarna wel terug naar de ingang van het park om de sleutel terug te brengen. We beslissen om ons in twee op te delen, zodat Barbe en Frank en de kids toch reeds een gamedrive kunnen maken.  Vincent, Krista en Kika gaan terug naar de inkom.   We spreken af om half 1 aan het uitkijkpunt van het park.  Later blijkt dat zij de meeste dieren zagen: een familie olifanten, een familie zebra’s en heel wat herten.  Het blijft toch indrukwekkend.  De auto van Barbe en Frank zagen wrattenzwijnen, Kudu, apen een stel herten en een meerkatje.
De weg naar het uitkijkpunt is erg kronkelig en steil.  Krista heeft enorm veel schrik, maar gelukkig komen we allen zonder kleerscheuren aan.  Het was een indrukwekkende en prachtige trip.
We lunchen en samen rijden we rustig terug naar beneden.  We spotten nog wat kleine dieren en checken in bij onze eerste kampplaats.  Vandaag zullen voor het eerst in onze eigen tent slapen.  De plek heeft geen omheining en de struisvogels komen tot aan onze tent.  We worden verwelkomd door de ranger, Hux, die ons uitleg geeft over de omgeving.  Wat een fijn welkom!  Hij verwittigt ons over de koude deze nacht.  Het zal - 5 graden worden.
Barbe wordt wat zenuwachtig om voor de eerste maal te gaan kamperen.
We maken ons opnieuw een bbq en een kampvuur (niet op de grond, want het is er veel te droog).  Moe en met de geluiden van de Savanne kruipen we ons bed in.
Rating:
Bontle camp: 4/5: tof die dieren op de kampplaats en wat een uitzicht.  Jammer dat er geen elektriciteit op de plaats zelf is en dat we op centrale punten moeten laden. Ontvangst was top!  Alles was proper.  Jammer van de buren, die niet echt blij waren met kinderen.
Marakele National park: 4/5 veel dieren gezien, maar Aïm blijft wel wat op zijn honger zitten.  Hij wil meer dieren zien!

1. Lucien:
    1 augustus 2016
    Geen kou geleden die nacht bij -5?