Dag 27: met de ferry naar de eilandjes

11 augustus 2014 - Koh Phangan, Thailand

In Chumpon viel niet veel te bleven.  Gelukkig kwamen gisteren aan het station nog iemand van de ferry tegen, waardoor we een busje konden reserveren die ons naar de pier kan brengen.  Het is toch zeker nog een half uur rijden.  In de ochtend ontbijten we in het hotel.  Hier krijgen we nog eens een buffet en dat is soms wel welgekomen.  Eieren hebben we in Thailand en masse gegeten!  We hebben rustig de tijd om ons klaar te maken en nog te ontspannen aan het zwembad.  Om 11:30u komt men ons oppikken. En om 13 u staan we klaar op de pier om in te schepen.  Lomprayah Ferry heeft snelle catamarans om ons naar de eilanden te voeren.  We genieten  op het dek van het zonnetje.  De zee is rustig en het is blauwe hemel.  De eerste stop is op een zeer klein eilandje, daarna stopt men bij Koh Tao.  Daar lopen we heel wat vertraging op omdat er net nog een volle boot is aangekomen en niet alle toeristen tegelijkertijd de twee boten kunnen verlaten.  Om 16u komen we aan in Koh Phanghan.  De songtaews blijken hier superduur te zijn, maar we bellen het hotel en de eigenaar komt ons oppikken. We logeren bij Dewshore bungalows. Het hotel heeft een zwembad, een 20tal huisjes en een klein strandje.  Het huisje valt wat tegen: het idylisch uitzicht ontbreekt.  Maar we zijn nog net op tijd voor de prachtige zonsondergang.  Hier kan je tot wel 100m ver de zee inlopen en dat vinden de drie musketiers wel tof! We eten hier ons diner, maar de prijs is hier ook wat duurder dan we gewend zijn.  Was het wel een goed idee om naar hier te komen?  De jongens (vinnie inclus) wandelen naar de Big C, zodat we morgen een goed ontbijt kunnen verorberen.   Daarna nog een flinke duik in het zwembad en we beslisten dat het hier toch wel leuk kan worden.
Rating kids
Hotel in Chumphon: 5 (grote kamers, er kon nog gemakkelijk een bed bij, kamers waren met elkaar verbonden, groot zwembad)
Veerboot: 4,5 (door mama haar gezaag nog voor ze instapte: " er is toch te weinig plaats" er was plaats genoeg en wel 3 verdiepingen)
Hotel in Koh Phangan: 4,5 (dkens zijn te klein, mooi groot zwembad, in zee kan je kei ver stappen)

1. Werner:
    14 augustus 2014
    Amai, dat doet dromen allemaal hoor!
  2. Marie-Luce:
    15 augustus 2014
    Zeg ni zagen, he! Met zulk een vakantie achter de kiezen, kan er toch niks meer stuk... Tot binnenkort. Liefs. Mlke en co