Dag 9: 24 juli 2014: de kindjes willen opnieuw een rustdag

25 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

24 juli is een dag om alweer maar eens te rusten.  Zulk zwembad dat Baan George  heeft, zullen we waarschijnlijk tijdens gans de reis niet meer tegenkomen, dus moeten we ervan profiteren.  George is trouwens de naam van de perzische poes die Luc kocht in Thailand.  Het is voor Kika net een knuffelbeer.  Ze is verzot op hem. In de voormiddag gaat Krista op zoek naar een geschikt hotelletje, betaalbaar en met zwembad natuurlijk.  We merken op dat we met de kindjes toch iets meer luxe opzoeken dan voor dat er kindjes meereisden.  Vroeger waren we tevreden met een mandi (gemetselde waterton) en een toilet.  Nu is airco en zwembad welfgekomen.  Het duurt gans de voormidag om uiteindelijk toch te beslissen om in rainforest boutique hotel te reserveren.  Er is nog net 1 familiekamer.  We reserveren alvast voor de eerste 4 nachten aan 8300 bat (=201 euro).   Gisteren had ik contact met Gabby en Jef.  Dit is familie van Anouk en ze wonen in Chiang Mai.  De bedoeling is om zeker met hen eens af te spreken.  Bij de voorbereiding van de reis, heeft Gabby ons al heel wat tips gegeven.  Toeval wil nu dat Gabby net de week dat wij in Chiang Mai zijn, met haar jongste zoon een trip naar Vietnam boekte.  We zullen dus tot begin augustus moeten wachten om elkaar te ontmoeten.
Terwijl Krista op het dakterras tripadvisor afschuimt, duiken de kids met Vincent in het zwembad.   Na de middag spelen we nog eens Kingen en duiken opnieuw het zwembad in.  De kinderen noemen dit de afscheidsduik als afscheid van het zwembad.  Wat later trekken we de stad in om op de avondmarkt te gaan eten.   We eten venusschelpjes, zeewier, springrolls en gebakken rijst.  Een van de meest lekkere dingen dat we aten tot nu toe.  We wandelen verder over de markt.  We trekken wat foto's van doerian ( zou ruiken als hel, maar smaken naar hemel).  In de meeste hotels wordt deze vrucht geweerd, maar ook op de
 's Avonds bel ik naar moeke, ze heeft slecht nieuws.  Tante Mimi is overleden.  Terwijl wij hier reizen om te leren en te genieten, zette ze haar laatste reis in naar een welverdiende rustplaatst.  We kunnen er, jammer genoeg, niet bij zijn om haar uit te wuiven.  We zullen haar herinneren als een toffe, steeds  goedgehumeurde tante.
Ik herinner me dat ik bij haar mijn eerste loempia at ( een gerecht dat, in de vorm van springrolls, hier steeds op het menu staat). De volgende springroll eten we hier ter ere van haar.  Veerle mailt mij dat ze onze blog nog heeft kunnen zien.  Daar zijn we blij om.  Dikke kus mimi en rust wel.
Rating kinderen
Zwembad: 5
Eten op de nachtmarkt:4,5 (in de venusschelpen zat zo weinig in, kan dat niet worden bijgevuld?, alles was zo lekker, maar de soep was een beetje flauw)

1. Rudi:
    25 juli 2014
    Hoi reizigers,
    Het ziet er tof uit!
    Geniet ervan!
    We zijn te laat maar toch nog dikke verjaardagskusjes voor Aïm!
  2. Marie-Luce:
    25 juli 2014
    Hoi zusje, wat een mooie woorden over tante mimi. Ik ga haar mee uitwuiven dinsdag, ik mocht overuren nemen. Ik zal haar in jou plaats een laatste groet brengen. Nog veel liefs van ons 4
  3. Veerle:
    26 juli 2014
    Ontroerd door deze lieve woorden. Dankjewel, Krista!
  4. Anna:
    Hey
    Is het daar een beetje leuk wij missen jullie hier ik ben nu aan de zee
    Nog veel plezier
    Xx Anna xX
  5. Krista Van Boeckel:
    26 juli 2014
    Hier is het heel leuk Anna. Geniet daar van de zee en we zien elkaar binnen 3,5 week xxxx van ons allen (speciaal van kika ook een dikke knuf)