Dag 23: 17 augustus 2016: op weg naar Kosi Bay

17 augustus 2016 - Kosi Bay, Zuid-Afrika

Kosi Bay ligt helemaal in het zuiden tegen de grens met Mozambique.  Door de gewijzigde plannen moeten we deze richting uit om Mozambique binnen te rijden.  Onze eindbestemming en ultieme trip is nl. zwemmen met Dolfijnen.  Dit betekent dat we vandaag Swaziland al moeten verlaten.  Het is omdat we in het verleden Swaziland al eens bezochten dat we dat niet zo erg vinden, want Swaziland verdient meer dan slechts een bezoekje van 2 dagen.  We vertrekken rond 9 uur en komen op de route al voorbij Piet Retrief.  Hier komen we de laatste dag, op weg naar Johannesburg, nog eens terug.  Ze hebben hier een grote Pick and Pay en we doen hier dan al maar onze boodschappen.  Mmm, we kopen alles wat ons hartje lief is.  De kinderen trakteren zich op grote en met veel kleurstof bedekte donut en nog een heel groot toetje.  Kika ziet er helemaal blauw van.  De weg naar Kosi Bay is zeer mooi, maar vermoeiend en tegen zonsondergang komen we aan.  We vinden de lodge niet onmiddellijk, maar blijven wat ronddwalen op de 4X4 track.  Tegen dat het volledig donker is, zijn we er uiteindelijk.  De hond des huizen verwelkomt ons en we krijgen een leuk hutje toegewezen.  Dit is ons verblijf voor de komende 3 dagen.

1. Inge:
    20 augustus 2016
    Na deze vakantie best rustverlof inlassen? :)
  2. Lucien:
    20 augustus 2016
    Blauw is in, ze hebben nu zelfs al blauwe wijn,dus blauwe koeken met blauwe wijn lekker!