Dag 19: 13 augustus 2016 Letabi lodge en Kruger National Park

13 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Deze ochtend worden we opnieuw gewekt met de geur van een lekker ontbijt.  Henk weet zijn mensen te verwennen.  Na het shoppen (terwijl de kinderen in Palmwag blijven en Kika met het dochtertje van de lodge nog mee mag gaan varen op de kleine dam), springen we alweer de auto in.  De kinderen willen nog langs een park waar je leeuwen mag aaien (Letabi Lodge).  We doen wat ons gevraagd wordt, hoewel dit wel heel toeristisch is.  Maar voor het geval dat we geen leeuwen in het wild zullen zien, is dit dan toch een troost.  De inkom is 100 R en nog eens 100 R om de dieren te mogen aaien.  Hiervoor mogen we in elk hok (leeuwen, wilde katachtige, ...) de dieren aanraken en krijgen we een eigen gids toegewezen.  Hoe leuk is dat.

Na 2 uur vertoeven in het park, wordt het toch echt wel tijd om richting Kruger te trekken.  Hier moeten we nog 75 km rijden vanaf de gate tot aan ons kamp in Mopani.  Onderweg zien we heel wat dieren, maar opnieuw geen Leeuwen.  We krijgen een huis met 3 slaapkamers en Aïm is maar al te blij eens een plekje voor zichzelf te hebben.  We genieten van pasta met spinazie en kruipen met weeral nieuwe indrukken het bed in.