Dag 15: 09 augustus 2016 op weg naar Matopos

9 augustus 2016 - Matopos, Zimbabwe

Het wordt stilaan een gewoonte.  We staan opnieuw vroeg op vandaag.  We vertrekken we naar Matopos.  Dit nationaal park in Midden- West Zimbabwe is beschermd door Unesco.  We boekten er een kampplaats in the Farmhouse.

De weg uit Hwange is 100km, maar duurt ons 3 uur.  De weg is vol met potholes en we zien bijna geen dieren. Saai.   Daarna moeten we nog 250 km afleggen.   We komen wel voorbij ongeveer 13 politiecontroles.  Vermoeiend, maar lachwekkend.   We komen rond 4uur aan in Matopos.  We worden vriendelijk ontvangen en informeren of het mogelijk is om morgen een tocht met de paarden door het park te maken.  Ok dat zal wel lukken.  De man des huizes rijdt ons, op zijn brommer, voor naar onze kampplaats.  We komen nog voorbij een zebra en dan.... wat een adembenemend zicht op het natuurreservaat.   Buiten één enkel ander koppel, zijn wij de enige op de camping, dus kiezen ons het beste plekje uit.   De kinderen zijn superenthousiast. Eens iets anders dan leeuwen zoeken.

Ze vertrekken onmiddellijk op verkenningstocht de rotsen op.  Na een half uur klimmen, begint de zon al wat onder te gaan.  Kom jongens we moeten terug naar beneden want onze tenten staan nog niet op....

Daarna maken we een groot kampvuur en ons diner bestaat uit worteltjes met erwtjes. Veel afwisseling is er hier niet in Zimbabwe, dus wij zijn tevreden.

Moe en met veel goesting voor onze tocht morgen, kruipen we weer vroeg onder de veren.

The Farmhouse (3,5/5 adembenemend zicht, maar de camping is toch wat vergane glorie.  Jammer want het is hier super)

Matopos National park (5/5 leuke klimrotsen en de kinderen kunnen hier alleen ronddwalen)