Dag 14: 08 augustus 2016 : Hwange, Kapula Kamp

8 augustus 2016 - Hwange National Park, Zimbabwe

Vandaag staan we op samen met de zon.  We blijven zoeken naar de leeuwen.  Maar ook deze ochtend geen succes.

Als we terugkomen bij het kamp maken we ons een lekker ontbijt klaar (full english).  We hangen de hangmat op het platform en relaxen wat.  Het is de eerste keer dat we er toe komen om eens een gezelschapspelletje te spelen.  Vinnie rijdt terug naar het hoofdkamp om wat brood en drinken in te slaan (een uur heen en een uur terug).  Hij doet dit op zijn gemakje en maakt er zijn eigen gamedrive van.  Als hij terugkomt bij het kamp, wordt het brood in de keuken gelegd.  Een half uur later wordt het gestolen door een aap.  Wie heeft die deur niet dichtgedaan? We kunnen er wel mee lachen.

Ons relaxmomentje wordt verstoord door de ranger, die ons komt zeggen dat wilde honden werden gesignaleerd.  Hij wijst ons de weg en we vliegen de auto in op naar de aangewezen plek.  Ook daar geen succes.  Nu zijn we toch wat teleurgesteld: Nog steeds geen leeuwen en geen wilde honden.   We settelen ons terug bij het platform om tegen zonsondergang nog eens even te gaan piepen bij de dam.  Niets nieuws daar te zien, maar het blijft wel mooi.  Onze aperitief wordt daar verorberd.  Later maken we een lekkere pasta op het kamp en genieten nog van het kampvuur om vervolgens vroeg in bed te kruipen.  Morgen wacht ons weer een nieuw avontuur.

1. Veerle:
    12 augustus 2016
    Als ik dit allemaal lees, begint het te kriebelen om nog eens terug naar zuidelijk Afrika te reizen ... Nog veel avontuur en plezier ... en hopelijk lukt het om ze 'alle 5' te zien!