Dag 11: bezoek aan de oude stad van Chiang Mai

26 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag worden we bij het ontbijt verrast door een heus buffet.  Op het menu: 3 soorten eitjes, ham, worstjes, pannekoeken, toast, yoghurt met vers fruit, 4 soorten fruit, 2 soorten fruitsap, cornflakes, saladebar, gebakken rijst, witte rijst, groene curry, kippenboutjes, gewokte groenten,...
De kindjes voelen zich in hun nopjes en eten om de dag rond te komen.  Na het eten boeken we onze eerste trip: elephant nature park.  Er is geen plaats meer tot 1 augustus, dus wij moeten hier wel blijven, want dit willen wij absoluut doen. We boeken snel via het internet en hopen dat hier niets meer misloopt.  Nadat de bevestiging in onze mailbox belandt, kunnen we met een gerust hart de stad in.  Lucky brengt ons naar de stad en dropt ons bij een reisbureau.  Ook daar boeken we een uitstap voor morgen.  Wat aan de dure kant, maar een cadeautje voor de kids.  We verklappen vandaag nog niet wat, maar hopen morgen met leuke verhalen hiermee de blog te kunnen volpennen.
Nadat dit alles geregeld is, kunnen we starten met een relaxte verkenning van de oude stad.  We bezoeken twee bekende tempels: Wat Pra Singh en Wat Chedi Luang.  De eerste tempel werd gebouwd in de 14de eeuw.  De hoofdtempel heeft een mooie, klassieke, houte gevel.  Deze is schitterd gebeeldhouwd.  We lopen naar binnen, alvorens zoals het hoort onze schoenen uit te doen.  Binnenin wordt de tempel overheerst door goud.  Aan de tempel staat een kraampje met verse fruitshakes. We bestellen ieders onze favoriete drank en zetten ons neer.  Enkele mannen spelen er een spelletje schaken en er ligt tevens een zelfgemaakt dambord.  De jongens tonen zich zeer geïnteresseerd en binnen de korste keren zitten ze mee aan tafel met de plaatselijke bevolking een spelletje te spelen.  Thailand tegen België.  Het is nipt, maar België verliest.  Met gehoffen hoofd verlaten we het terrein om ons naar de tweede Wat te begeven.   Deze tempel is gebouwd in 1391.  Achter de tempel staat een indrukwekkende chedi.  In de tempel start het gebed.  Alle monniken vullen de zaal.  Hier wordt het nog maar eens duidelijk hoe gek de Thaien van Kika zijn.  De zusters zijn zeer lief tegen haar.  Ook hier krijgt ze alle aandacht.  Hoe gaat dat met onze jongste dochter eindigen?
Tegen de late namiddag gaan we op zoek naar eten.  Tripadvisor leidt ons naar een restaurantje dat normaal om 17 u open gaat.  We wachten tevergeefs tot 17:30u en moeten dan op zoek naar iets anders.   Omdat Ayko zijn zinnen heeft gezet op een lasagne, gaan we op zoek naar een Italiaans restaurantje in de buurt.  We eindigen bij Boutique Della Pasta, een restaurantje dat gerund wordt door een echte Italiaan.  Heel lekker gegeten, maar wat weinig en duur voor de Thaise normen.  Met de Tuk tuk keren we voldaan terug naar het hotel om een laatste maal vandaag het zwembad in te duiken.  Het was alweer een geslaagde dag.