Dag 10: reis van Sukhothai naar Chiang Mai

25 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag hebben we afscheid genoemen van Baan George.  Luc bakte voor ons extra broodjes voor onderweg.  We wisselen met nog een familie uit Zwitserland adresgegevens uit en haasten ons naar het busstation.  De kinderen mogen kiezen of ze in het passiersgedeelte van Luc's auto plaatsnemen of in de laadbak.  Wat denken jullie, de kinderen gaan altijd voor avontuur.
Aan het busstation aangekomen,  komt onze bus al aangereden.  We moeten nog tickets kopen en de dame achter de ticketbalie had blijkbaar niet veel haast.  We worden al wat zenuwachtig, hoewel er een uur later opnieuw een bus rijdt.  We halen de bus ruimschoots en nemen plaats halverwegen de bus.  In deze bus is geen toilet en de kindjes vragen zich al ongerust af hoe ze de 5 uur durende rit zullen overleven zonder toilet.  De chauffeur stelt hen gerust en zegt dat hij regelmatig zal stoppen.  Zo gezegd, zo gedaan.  De tweede stop moet iedereen naar het toilet.  Enkel Krista blijft op de bus en al goed want na 5 minuten vertekt de bus zonder de enkele van de Stubbekes.  Snel naar voor begevend laat ik de chauffeur weten dat hij 3 passagiers vergeet!  Hij stopt en wacht geduldig af tot iedereen weer op de bus zit.   In Chiang Mai staan verschillende tuk tuks en songtaews te wachten op toeristen.  We onderhandelen een prijs (100bath=2,5 euro) om ons naar de plaats van bestemming: het Rainforest Boutique hotel te brengen.   Het vriendelijk personeel wijst ons de kamer, we kleden ons snel om en duiken alweer een nieuw zwembad in.  Dit hotel heeft 2 zwembaden, waarvan één met jacuzzi.  Na een verkwikkende duik, trekken we de stad in, naar de nachtmarkt.  Lucky is de taxichauffeur die zich dagelijks aan het hotel stationeert om de toeristen naar de stad te brengen.  Hij brengt ons naar de markt.  Dit is een zeer toeristische markt met verschillende kraampjes voor souveniers, kleding en eten.  We kuieren wat rond, kopen eindelijk een short voor Krista en de kinderen blijven staan bij de gurra rufa visjes.  Uiteraard willen ze deze visjes ook eens aan hun voeten laten sabbelen.  We beloven een volgende keer terug te komen.  We eten bij een plaatselijk kraampje, maar enkel Vincent vindt he eten lekker genoeg om zijn bord leeg te eten.  Jammer, want we hadden wel honger.  De markt blijkt de plaats waar kindjes altijd iets zien om te kopen, dus beslissen we maar om snel terug naar het hotel te keren alvorens we met een rugzak vol rommel verder moeten...
De eeste indruk van Chiang Mai is veel belovenend en we kijken al uit naar de volgende dagen.