Dag 10: 04 augustus 2016 op weg naar Zimbabwe

4 augustus 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vandaag staan we niet te vroeg op.  We douchen mét warm water.  Aïm zegt dat dit de eerste keer is deze vakantie dat hij eens echt warm water heeft.  Zalig dus.  We ontbijten op ons gemak en gaan nog wat relaxen aan de waterpool.  We vernemen van een nederlands koppel, die in Zimbabwe woont, dat er er wat problemen.  Het gaat niet zo goed met Moegabe en men denkt al over machtsovername.  Dit brengt toch wat onrusten met zich mee in de grootsteden Harare en Bulawayo.  Ook aan de grens met Zuid Afrika zijn er opstanden.  Aan de Bleibridge overgang duurt het tussen de 4 en 9 uur om Zuid Afrika terug in te komen.  Ook zijn er opnieuw onrusten in Mozambique.  Dat baart ons zorgen, zeker nu we al eens vastreden met onze Jeep.   Dat wil je dan niet meemaken.  We beslissen om onze planning te herzien en al deze plaatsen te vermijden.  Liever wat annulatiekosten dan risico's nemen.  Reizen moet relaxed en veilig blijven.   Dat zal iets zijn voor bij de Vic Falls.   Rond 13uur zijn we volledig ingepakt en rijden we richting Zimbabwe.    Aan de grens aangekomen moeten we wat aanschuiven.  1 familie Duitsers voor ons en we hadden vertraging van 1 uur.  Bureaucratie ten top.  In de Vic Falls aangekomen gaan we winkelen.  Ze hebben hier meer verse producten dan in Botswana en dat is welgekomen.    We checken in bij Vic Falls restcamp en boeken ons een etentje voor morgen in Boma. Dat vinden de kinderen wel grappig.  We kiezen ons een leuke kampplaats uit en zijn blij eens een keer in het gras te mogen staan. We eten in de avond chili con carne en genieten van onze nieuwe plek.  In de nacht horen wij de watervallen.  Hoe is het mogelijk dat deze zoveel lawaai kunnen maken, ook al zijn ze hier 2 km van verwijderd.

Victoria Fall Restcamp: 5/5 (goed en diep zwembad, gras, lekker restaurant, goede wifi)

1. Barbe:
    7 augustus 2016
    Zo te horen een serieuze verandering van de plannen. Met Krista haar organisatie skills zullen jullie wel snel een oplossing vinden. Nog fijne momenten aan de Vic Falls, Ze zijn inderdaad prachtig!