Dag 9: 03 augustus 2016 Gamedrive in Chobe en Sundowner Cruise op de Chobe Rivier

3 augustus 2016 - Chobe National Park, Botswana

Vandaag staan we vroeg op (om 6uur).  Ze komen Barbe, Frank en Leto halen om 6:15u om hen naar de Vic Falls te brengen en we willen hen toch nog dag zeggen.  Het was tof samen met hen te reizen en hopen dat zij hetzelfde vonden.  We zullen hen missen.  Bij Krista vloeien er toch wat traantjes, ook toen ze weg waren moest ze toch even bekomen van het idee dat ze er niet meer bij zullen zijn.

We zorgen snel voor afleiding en maken ons een lekker ontbijt.  Die wordt echter verstoord door een Baviaan, die ons aanviel om ons ontbijt te stelen.  Onder de indruk, vertrekken we richting Chobe.  We zullen daar wel iets eten...

Nog geen 10 m na het bord met 60km/uur, worden we tegengehouden door de politie.  We reden nog 80, dus moeten we een boete betalen. Gelukkig is die iets goedkoper dan bij ons, maar 500 Pula gooi je natuurlijk ook niet graag door ramen en deuren.  Het belooft een rotdag te worden...

In Chobe aangekomen betalen we onze inkom en starten onze gamedrive.  Zoveel dieren hebben we nog nooit bij elkaar gezien.  We zien giraffen, olifanten, waterbokken, kudu's, zebra's, nijlpaarden, wrattenzwijnen en enorm veel vogels, ...  Dat is dan alvast geslaagd.  Omdat we om 14:50u terug moeten zijn voor de cruise die we boekten en men ons aan de ingang van het park geen plannetje konden geven, besluiten we de zelfde weg terug te rijden.  Daar worden we tegengehouden door de parkrangers.  Dit is een éénrichtingsweg.  Oeps!  Gelukkig zijn zij goedgeluimd en mogen we terugdraaien en wijzen ze ons de weg.  Enkele kilometers verder rijden we ons vast in het zand.  Pfff, wat nu weer...  Een jeep met toeristen trekt ons uit het mul zand en we kunnen weer op weg naar de uitgang van het park.  In Kasane aangekomen, hebben we nog tijd om even kort te winkelen en snel iets te eten.  Aan het boekingskantoortje, staat onze gids ons op te wachten.  We volgen hem tot aan de terminal en daar wacht ons een eigen bootje.  Wij zijn blij verrast dat we niet met een grote boot vol toeristen mee moeten.  Het mag dan wel eens meezitten zeker!

De cruise was geweldig en we benaderen krokodillen en nijlpaarden tot 2 meter van hen.  Prachtig, maar soms wel angstaanjagend.  De cruise eindigt met een mooie zonsondergang, waarna we ons trakteren op meeneem pizza, die we in de bar met zicht op de olifanten opeten.  We zijn volledig vermoeid van een emotionele dag en kruipen vroeg onder de wol.

Gamedrive: 4/5: veel dieren, mooi park, maar men had ons wel een plannetje mogen bezorgen, de bewegwijzering laat ook ten wensen over.

Sundowner Cruise: 5/5 (goede gids, dicht bij de dieren, eigen bootje, mooie zonsondergang)

Pizza: 5/5: lekkere pizza bij het indian restaurant

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Werner:
    4 augustus 2016
    Amai, wat een avonturen allemaal... Geluķkig allemaal goed afgelopen. Groetjes aan iedereen en Ayko in het bijzonder!
  2. Marie-Luce:
    4 augustus 2016
    Het wordt steeds spannender... En mooier precies. Nog heel veel plezier. Morgen zijn wij weg! Xxx
  3. Frederique:
    Dat ziet er super uit❤️
  4. Lucien:
    4 augustus 2016
    Mooi maar precies wel gevaarlijk, gelukkig waren er toeristen om jullie uit het zand te trekken, anders had je daar nog gezeten
  5. Inge:
    5 augustus 2016
    Ik wist dat er iets ging gebeuren....
  6. Vermeylen walter:
    5 augustus 2016
    Hallo Stubbekes en Krista in het bijzonder, Vinnie niet te vergeten(!)

Wat een avonturen zeg! En al die dieren dan! Ongelooflijk . Maar de dag van vandaag vind je alle manieren om die dieren op het net te zetten. Wanneer zien we Krista op de rug van een buffel , en Vincent op de rug van een giraf? pas dan ben je in Afrika zou ikl zeggen?

groet,
    Walle
  7. Barbe:
    5 augustus 2016
    Hey Stubbekes , wij vonden het superleuk om samen met jullie te reizen. We hebben zoveel beleefd ! Maar zo te zien hebben we al het één en ander gemist. We volgen jullie verder op de blog. tot later....
  8. Griet:
    5 augustus 2016
    Prachtige foto's en verhalen !
    Ik geniet van de blog ...
    Veel liefs,
    Griet