Dag 7: 01 augustus 2016 Relaxen en trip naar de pans

1 augustus 2016

Vandaag staat onze trip naar de pans op het programma.  Na een uitgebreid ontbijt, eerst wat relaxen.  We konden vandaag eindelijk onze blog updaten.  Maar het internet bij Planet Boabab is duur.  De kinderen zwemmen wat, Krista zit aan de bar om de blofg te updaten, Barbe relaxt ook een beetje en de mannen kramen de tenten op.  Tja iemand moet het werk doen hé.

Om 14u staat onze gids ons op te wachten om ons een onvergetelijke trip te bezorgen.  We rijden met een gamedrive truck de pans in.   We zien enkele olifanten en bezoeken de meerkats.  Deze stokstaartjes werden gewend gemaakt aan mensen en we kunnen er dan ook heel dicht bij.  Bij enkele locals proeven we de amarulanoten.  Eigenlijk wel lekker.  De trip duurt lang en we maken ons wat zorgen dat quadbike tour, die we boekten eigenlijk niets zal betekenen.  Tegen 17:30u krijgen we dan eindelijk onze bikes en rijden we met z'n allen de pans in.  De kinderen zijn erg enthousiast (vooral toen ze zelf mochten rijden) en de rit is spectaculair.  We are the kings of the world!

Na 1,5 uur komen we aan op onze overnachtingplaats.  Het toilet,  een gat met een bril op en onze slaapplaats, een matras met dekens bevinden zich onder de blote hemel.  De sterrenhemel is prachtig en we zien heel wat vallende sterren.  Na een bbq en nog even napraten aan het kampvuur duiken we onze bedjes in.  De nacht is koud, maar onvergetelijk!

Rating:

Zwembad: 3/5 (ijskoud water)

Quadtour: 4/5 (koud in de nacht, maar kei leuk, kinderen mochten met quads rijden, mooie sterrenhemel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claude:
    4 augustus 2016
    geen foto's van de kinderen op de quad's?