Dag 13: afscheid van een super nuttig project en op weg naar Kampot

8 januari 2017 - Bang Nimol, Cambodja

Na een lange wandeling langs het voor toeroperators nog niet ontdekt meer vol lotussen en waterlelies, schuiven we aan de ontbijttafel.  Met onze t shirts van de Vzw en de ervaringen die we opdeden, lijkt het alsof we er helemaal bij horen.  Men brengt ons naar de grote baan en daar laten we een busje stoppen naar Kampot.  Dit wordt onze laatste stop alvorens we weer naar huis vertrekken.  Morgen komt het busje met zieken mensen ook naar hier zodat ze allen een volledig doorlichting kunnen krijgen en het genezingsproces kan worden ingezet.  We spreken morgen hier dus terug af. We checken in bij Two Moons, een mooi hotel, maar ook hier is het proces van verval ingezet. We moeten nog tot op de middag wachten alvorens we op de kamer kunnen.  We zien dit als een uitgelezen moment om een duik in het zwembad te nemen.  Nadat we ons hebben opgefrist, trekken we het stadje in.  Zeer rustig is het hier en zo dwalend langs de Frans koloniale gebouwen, wanen we ons soms in Zuid Frankrijk.  We lunchen voor een spotprijsje en besluiten te genieten van onze laatste dagen.  De souveniers voor de kids worden gekocht en we hopen dat ze blij zullen zijn ons weer te zien.  Toch kunnen we niet geloven dat we binnen drie dagen terug in dat koude België zullen zijn.  Kan de winter geen sprong maken?

1. Lucien:
    8 januari 2017
    Hier gisteren sneeuw en ijzel,bereid je maar voor